Camaro iroc turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Camaro iroc turbo

Inlägg av Christian L »

Märke & modell
Camaro -88

Effekt & vridmoment
ca 300sug

Prestanda
?

Historia om bilen
flyttgods från USA

Syfte
Kul gatbil

Motor
Mercruiser 5.7L
First insprutning 75mm spjäll
60mm kina wg
50mm dump
1500cc ford sprid
hx55 66in 81ut
Rostfria grenrör 44mm
någon turbo cam

Växellåda & kraftöverföring
Borg Warner worldclass t5 + centerforce dual friktion coppling
förmodligen ford 9" 31spline mm bakaxel till nästa år

Kaross
Egentillv glasfiberhuv med litet scoop
head och taillight covers

Chassi
Eibach prokit fjädrar
kyb justerbara dämp
Poly bussningar överallt
32mm kränghämmare fram

Fälgar & Däck
Oz racing 8.5 och 9.5x17"
255-50 bak
245 el 255-45 fram
vid race 15x7 me nå klibb bak

Inredning
Stolar på g
div autometer
Mocka ratt
Lång vxl spak=)

Elektronik & Stereo
Kanske en cd

Framtidsplaner
den som lever får se :wink:

Mål
slira till sommaren

Övrigt
Vems sprut
044 pump/pumpar
sump bak på tanken
Lättar den så gått det går, hittils ca 50kg
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

vid köp
Bild
T-5an
Bild
Ny motorn
Bild
Batt i skuffen
Bild
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Huven på G, blir helt i glasfiber
Bild
Insug
Bild
Tyrbon
Bild
Bild
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

IC mont
Bild
Hög som ett hus än så länge
Bild
Bild
Ratt och stolar mont, smid körställning!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Nice

Inlägg av mh »

Fan nu saknar jag min gamla Pax...
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Nice med fler V8 byggen :)

Grenrören på bilden. Är det dom du ska använda? Har du byggt dom själv?

Blir det trångt :wink:
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Driddler skrev:Nice med fler V8 byggen :)

Grenrören på bilden. Är det dom du ska använda? Har du byggt dom själv?

Blir det trångt :wink:
Jo jag har byggt dom själv och det blir väll långt ifrån optimalt men det är ganska trångt och det är ju då inte limp stuket iallafall. Blir säker effekt ändå :)
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Ska även försöka hinna med och lacka bilen, tänkte att det skulle bli ljus silver sidor och grå met åvandel med röd stripe mellan, vad tror ni?
Kommentera gärna bygget och hojta om ni ser nått som man gör galet :D
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Ska köpa kam också, vad tror ni om någon av dessa eller har någon något bättre förslag?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
zajja
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 24, 2006 11:05 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av zajja »

Så fin bil, lär ju röra på sig iaf=)
Ang. lacken så kan de nog se ganska bra ut.
//Marcus Saari
200sx s13 -92, "Röde Baronen"
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Christian L skrev:Ska även försöka hinna med och lacka bilen, tänkte att det skulle bli ljus silver sidor och grå met åvandel med röd stripe mellan, vad tror ni?
Kommentera gärna bygget och hojta om ni ser nått som man gör galet :D
Jag vet inte hur mycket du byggt tidigare. Men ett råd är att låta allt i motorummet sitta när du drar fram rören. Garanterat att det krockar annars.Allrahelst när det är trångt.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

trevligt,dyker upp fler o fler V8 turbos tydligen hehe
Bild
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Jag vet inte hur mycket du byggt tidigare. Men ett råd är att låta allt i motorummet sitta när du drar fram rören. Garanterat att det krockar annars.Allrahelst när det är trångt.[/quote]

Ja det är ju första bygget egentligen, men jag har då allt på plats som ska vara med och bråka där under huven :D
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Christian L skrev:Ska köpa kam också, vad tror ni om någon av dessa eller har någon något bättre förslag?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Jag personligen resonerar så att jag har mer glädje av en kam som vaknar tidigare på en gatbil med turbo. Själv har jag byggt upp motorn mellan 2000/6000rpm ca.

Mer exakta data kan nog Jens ge dej när du vet hur du vill ha motorn.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

anpassad

Inlägg av mh »

De är en special slipad kam som är anpassad för dina behov du ska ha!
Skriv svar