är 17 år och går 2an på fordon i sala
Mitt första turbo bygge var en gammal 140a med stromberg gasare a la savarturbo recept med stum tändning. gick helt ok men suget efter mera vart större.
Köpte senare på mig en 740 med rasad kamrem.
Vart å laga den. men direkt när jag fick igång den så slirade som fan på kopplingen.
Vart tråkigt å sladda med den också så var det lite blocket surfning å hittade ett helt nytt holset h2a agg för en skaplig summa pengar.
Det började byggas på en gång å efter 2 helger hade jag fått ihop den å kunde köra .


Det fick bli en grenrörsadapter modell oscar special .
Slirade slut på den kopplingen när turbon kom på.
Körde med uppställt soppatryck å rätt så lågt laddtryck hela sommaren.
men fick för mig å skaffa ett riktigt insprut nu i vinter.
Köpte på mig ett ms edis som vart färdigkopplat igår å uppstartad idag.

Vart ett insug med dubbla spridarrader som jag ska prova å se hur det funkar.




Slutet av dagen såg det ut på detta viset

om någon vill se flera bilder e det bara å säga till så kan man ladda upp några gamla.
EDIT
Jag kanske ska uppdatera första inlägget med lite info om vad bilen kommer att användas till
Jag Ska försöka köra några tävlingar i sds i sommar å se hur det går.
Men jusst i nuläget måste bilen mappas

Ska leta reda på en kabel som gör om usb till com port så man kan få med sig den bärbara i bilen. satt ingen sådan port på någon av alla våra bärbara

Vet ej hur orginal motorn kommer att överleva med våran nybörjaar mappning men syftet är att lära sig iaf.
Finns det någon som har tips hur man ska mappa är jag tacksam

Styrsystemet är ett MS1 v3 med edis å dubbla rader med spridare.