O-ringa block!!!

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

O-ringa block!!!

Inlägg av Wallisson »

Hur mkt pallar en std packning för i laddtryck ca??
Åker med b21et std komp..ska köra med en Garret gt37 nästa säsong..Kanske skuule satsa på O-ringat?
Vill inte byta packning typ varje vecka..satsar på runt 300hk kanske ngt mer..
Matte 8)
Wallisson
0708968206
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Har man ordning på motorn (spik-fri) så behöver man inte O-ringa inom vissa gränser, det är väl det du undrar över?

Kan för lite för att ge några råd..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Inlägg av Wallisson »

jadu..Måste väl va laddtrycket som knäcker packningen eller e de värmen(spikningar)???
Ingen aning om de kan tänkas behövas en o ringning..tänkte ladda runt 1,5-1,6
Matte 8)
Wallisson
0708968206
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Cylindertrycket vid normal förbränning är INGET jämfört med trycket vid spikning. Jag skulle kika noga på spåren efter spikning i förbränningsrummet, på stiften och på toppen. Kvällen är sen, så du kanske får mer exakt svar på din fundering imorrn..

/Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Inlägg av Wallisson »

Okej...men klarar en std packning ovannämnda laddtryck??Kan tilllägga att jag inte tänker åka runt med spikningar..
Matte 8)
Wallisson
0708968206
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

kan bruke pianotråd som et tilleg til org pakning.....koster lite å prøve :wink: 0,5mm,eller har du spor rundt sylinderkanten kan du bruke 1,0mm...... :D
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

min motor har inte blåst packningen än efter bromsningen på 580hk vid 1.75 med std packning, o-ringsspår men inga o-ringar.. som sagt spikar det inte så håller det garanterat för dig.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
anton__b
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: tor sep 23, 2004 12:22 pm

Inlägg av anton__b »

det hära med pianotråden!! är det bara att lägga ut tråden runt packningen alltsa i hålen för cylindrarna??
----------------------------------------
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

std, what does it mean? does it mean stock or is it a brand?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

it's just a shortcut for standard = original
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

man kan andvända ett varv av pianotråden i ventilationsslang 4tum (typ spiraltrådförstärkt )den är 0.96mm pianotråd i. fräs ner den ca 0.75mm
och fila gärna ändarna snett (omlott ) har funkat både för jens o mangnus trots vissa spikningsmissöden.
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

phredde skrev:min motor har inte blåst packningen än efter bromsningen på 580hk vid 1.75 med std packning, o-ringsspår men inga o-ringar.. som sagt spikar det inte så håller det garanterat för dig.
You do have the grooves but you took the o-rings out. For extra safety I presume? The std (;)) gasket you used is it one from elring? They have a small cutting edge. But its not as thick ass a 1mm wire.

Bild
Skriv svar