Trycktätning av förgasare
Trycktätning av förgasare
Nån kunnig person som skulle kunna ta sig tid och skriva lite om vad som behövs göras på olika förgasar modeller för att kunna andvända dom vid turbo bruk...kommer upp frågor hela tiden om detta så jag tror det vore en bra ide att göra ett sk "klistrat" inlägg. Hade jag haft kunskapen så skulle jag gjort det. Tycker ni att det är en dålig eller bra ide??
-
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
det har vi tänkt på länge...
problemet är att varken jag eller mattias har kunskap om det och jens har inte tid hehe...
Men vi alla borde ju kunna hjälpas åt att samla info?
sen så kan jag eller mattias sammanfatta det hela i ett klistrat inlägg..
vilka förgasarmodeller är aktuella??
weber 45?
weber 36/36?
dellorto?
ge förslag...jag kan fixa weber 36/36 med bilder osv. har en sån jag ska göra iordning nu snart.
problemet är att varken jag eller mattias har kunskap om det och jens har inte tid hehe...
weber 45?
weber 36/36?
dellorto?
ge förslag...jag kan fixa weber 36/36 med bilder osv. har en sån jag ska göra iordning nu snart.
Låter bra...alla som har trycktätat en förgasare och fått det att funka bra kan skriva lite om hur ni gjort och gärna lite bilder på det...spelar väll egentligen ingen roll om vad det är för fugge..alla förgasare är väll egentligen intressanta...men för min del är det mest dellorto förgasare som jag är intresserad av.mAySon skrev:det har vi tänkt på länge...
weber 45?
weber 36/36?
dellorto?
-
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
-
- Ganska mycket laddtryck
Jag har trycktätat en stromberg 175-cd2, har startat upp utan laddtryck, det gick fint ska testa med laddtryck inom dom närmaste dagarna, det jag har gjort är tätat chokehuset med stål epoxy, slipad nålen och ordnat så fjädern är hårdare samt svetsat en anslutning till förgasaren, när jag har testat och möjligen fått det att funka kan jag kanske ordna lite bilder och lägga upp. Men om det finns någon annan som gjort något liknande kanske den personen oxå kan lägga upp lite bilder? är intresserad av att se andras lösningar 
Jag har laggt upp lite andra bilder här på forumet där jag tätat choken genom att gänga hålen och sätta i m5:or.. gör inte så om du inte vill bygga egna spridare.. sprutatar vääldigt mycket soppa där...Stål epoxy funkar fint//Mattmuff
*såg precis att jens har skrivit i forumet att man inte behöver byta fjäder,min original fjäder sitter i nu så jag låter den sitta kvar, ska starta upp bilen ikväll...

Jag har laggt upp lite andra bilder här på forumet där jag tätat choken genom att gänga hålen och sätta i m5:or.. gör inte så om du inte vill bygga egna spridare.. sprutatar vääldigt mycket soppa där...Stål epoxy funkar fint//Mattmuff
*såg precis att jens har skrivit i forumet att man inte behöver byta fjäder,min original fjäder sitter i nu så jag låter den sitta kvar, ska starta upp bilen ikväll...
-
Nu har jag teststartat allting och strombergaren funkar fint! har ingen tomgång men det fattas lite prylar och inställningar.. Har ingen laddtrycksmätare en så hur mycket laddtryck vet jag inte men det suger på bra mycket bättre en innan
så bevisligen går det ganska enkelt att trycktäta en strombergare. Dom problem som finns nu är att jag inte har någon choke men då installerar man en kallstarts ventil eller så är man duktig på att komma ihåg motorvärmaren.. en annan sak som jag visste att det skulle krångla var att jag inte får tillräckligt med bränsle på typ 3:ans växel på högre varv. Men det är ju inte strombergarens fel utan den mekaniska soppapumpen, så insprutar pump och BTR är det som gäller nu. Nån som har några frågor eller håller på att bygga något liknande så får man gärna höra av sig!

-
- För mycket laddtryck
SU hif 44 ---->http://hem.passagen.se/v8rod/tech/suhif44.html
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
http://teamstrike57.blogspot.com/
Gasare
Varför inte något om Mikuni gasare??
Enligt Marklund på Mc-Xpress så kunde man använda sig av Suzukis 1100R förgasare, årsmodel -90 och nyare. Enligt han skulle dom gå nästan bättre än insprut på tomgång. Dom verkar ju klara en del effekt också.
Kommer inte riktigt ihåg men har för mig att man skulle limma gasarna mot insuget och plenumet och sedan spänna plenumet mot insuget med stag eller nått.

Enligt Marklund på Mc-Xpress så kunde man använda sig av Suzukis 1100R förgasare, årsmodel -90 och nyare. Enligt han skulle dom gå nästan bättre än insprut på tomgång. Dom verkar ju klara en del effekt också.
Kommer inte riktigt ihåg men har för mig att man skulle limma gasarna mot insuget och plenumet och sedan spänna plenumet mot insuget med stag eller nått.
- Muppaskalle
Alla cv gasare som sitter på mc funkar bra me turbo, bara att välja och vraka. Ska själv köra med 4st honda vtr1000 gasare, keihin 48mm.
Har även provat att trycka genom en su, enda modifieringarna var att borra och gänga in en nippel för att trycksätta flottörhuset + att borra en kanal för att få tryck på ovansidan av trotteln. funkade kanon.
Har även provat att trycka genom en su, enda modifieringarna var att borra och gänga in en nippel för att trycksätta flottörhuset + att borra en kanal för att få tryck på ovansidan av trotteln. funkade kanon.