Här är en triggerskiva vi ska testa/utvärdera i Sävar på Eric Wiklunds turbomaskin och Jonas sugmotor:
Vi får hoppas att en balansering inte är nödvändig. Det är sugpassning på standardremskivorna och man punktar fast triggerhjulet.
Vi ska använda en Honeywell GT1 Hall-givare till de här hjulen
Synpunkter på hur ni tror det kommer fungera är välkomna!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
peppe skrev:och bilden är tagen på din 5-serie då den står på min uppfart.
Den stog på din uppfart, och nej - jag är inte rädd om lacken.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
just i detta fall ska hallgivaren styra en VEMS-insprutning som i sin tur styr ut gnistan rätt..
16V + fördelartrigger på volvo verkar inte vara nån höjdare alls.. många graders glapp kan det bli..
KackNalle skrev:Måste fråga hur denna tändning med hallgivare funkar Har lite probs med tändningen på 16v förgasare då jag måste köra med b20 fördelare.
vad är problemet med B20 tändningen?
en sådan här trigger kan man koppla till en MSD tändning om man vill ha en stabil stummad tändning, enkelt biligt och väldigt bra spesiellt till sugmotor race motorer.
Spränger tändspolar efter nåra min med tändningen igång. Ställer brytaravstånd och startar. Går ojämt och nyser. Ingen respons alls stupar direkt vid gas. Går inte att få tändningen nå bättre än så. Efter en start så har brytarna slagit ihop igen och hela armen är blå på brytarn Den blir så varm att klacken imot rotoraxeln smälter så brytarn slår ihop.
Jag kommer sälja dessa triggerskivor till b20. Just nu ska jag försöka testa en själv till att börja med. Fungerar dom som jag tänkt mig så har jag 2st över om nån vill ha.