B23 i 140?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
-Fredde-
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: fre okt 24, 2003 1:40 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

B23 i 140?

Inlägg av -Fredde- »

är det svårt att sätta in en b23a i en 142a?
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

vem som hellst klarar det och det tar inte lång tid så svar ja det är lätt?
edit svaret kanske blir nej på din fråga :lol:
Användarvisningsbild
-Fredde-
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: fre okt 24, 2003 1:40 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: B23 i 140?

Inlägg av -Fredde- »

Vad är det för skillnad på en b23 och en b230?
Bild
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

det kanske är bäst att du lär dig meka på en enkel gammal b20 fredde.. hehe annars kan det bli så dyrt om nått går fel :)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Bra tråd från TPC i ämnet "B23 i 140"
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=51405
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Om jag skulle börja mitt bygge nu skulle jag sattsa på en b23/b230 direkt.
Dom är ju inte direkt nå svårare att meka med. Du behöver ju inte bygga så speciellt brutal b23/b230 innan du få vrida ordentiligt på "skruven" på b20in för att hänga med.
Men sen att det är ruggit kullt med b20 turbo det är ju en annan sak.

När man väll ha börjat med ett motor koncept så är det ju både drygt och kostsamt att byta. Så det är nog smartast att börja med en b23/B230.

Man tänker ju alltid "jag ska inte trimma nå mer så det här borde ju bli bra" , men det brukar ju skita sig, så då är det ju bra att börja bygga på ett koncept som inte har några begränsningar i en gatbilskaross.
För en maximal b20 turbo maskin är varken enkel eller billig att bygga den heller....
Bild
Användarvisningsbild
-Fredde-
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: fre okt 24, 2003 1:40 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av -Fredde- »

Det blir en B23a som jag ska köra med. får se hur mycke krångel som kommer att uppstå :D
Bild
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

haru köpt motorn än?
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Jag har flera motorer, de ä ba å ring
Bild
Användarvisningsbild
-Fredde-
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: fre okt 24, 2003 1:40 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av -Fredde- »

Jag hör av mig simon :D
Bild
Skriv svar