B23 i 140?
- -Fredde-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: fre okt 24, 2003 1:40 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
B23 i 140?
är det svårt att sätta in en b23a i en 142a?
- -Fredde-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: fre okt 24, 2003 1:40 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: B23 i 140?
Vad är det för skillnad på en b23 och en b230?
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Bra tråd från TPC i ämnet "B23 i 140"
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=51405
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=51405
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Om jag skulle börja mitt bygge nu skulle jag sattsa på en b23/b230 direkt.
Dom är ju inte direkt nå svårare att meka med. Du behöver ju inte bygga så speciellt brutal b23/b230 innan du få vrida ordentiligt på "skruven" på b20in för att hänga med.
Men sen att det är ruggit kullt med b20 turbo det är ju en annan sak.
När man väll ha börjat med ett motor koncept så är det ju både drygt och kostsamt att byta. Så det är nog smartast att börja med en b23/B230.
Man tänker ju alltid "jag ska inte trimma nå mer så det här borde ju bli bra" , men det brukar ju skita sig, så då är det ju bra att börja bygga på ett koncept som inte har några begränsningar i en gatbilskaross.
För en maximal b20 turbo maskin är varken enkel eller billig att bygga den heller....
Dom är ju inte direkt nå svårare att meka med. Du behöver ju inte bygga så speciellt brutal b23/b230 innan du få vrida ordentiligt på "skruven" på b20in för att hänga med.
Men sen att det är ruggit kullt med b20 turbo det är ju en annan sak.
När man väll ha börjat med ett motor koncept så är det ju både drygt och kostsamt att byta. Så det är nog smartast att börja med en b23/B230.
Man tänker ju alltid "jag ska inte trimma nå mer så det här borde ju bli bra" , men det brukar ju skita sig, så då är det ju bra att börja bygga på ett koncept som inte har några begränsningar i en gatbilskaross.
För en maximal b20 turbo maskin är varken enkel eller billig att bygga den heller....
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt: