Kylarservice volvon bromsad

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Team X
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: lör dec 24, 2005 11:51 am
Ort: Öland Färjestaden
Kontakt:

Kylarservice volvon bromsad

Inlägg av Team X »

Nu har vi bromsat kompisens Volvo 5a
1010HK påVP CSP 2.72 bar
918 Hk på E85 2.25 bar
:D

Mer fakta på www.teamxracing.se bilder tottes152
http://www.youtube.com/watch?v=tZNST1CEkpc Film från bromsningen
Björn Svensson

www.teamxracing.se
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Det behövs väldigt många växlar för att åka med ett varvtalsregister på bara 25% av varvtalet..

effekt mellan 7000 och 9000 rpm... 2000/8000=0,25
Axel Wall
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Axel skrev:Det behövs väldigt många växlar för att åka med ett varvtalsregister på bara 25% av varvtalet..

effekt mellan 7000 och 9000 rpm... 2000/8000=0,25
det blir oftast tidigare laddtryck i värkligheten, sen så ska den inte dra husvagn :twisted: utan den ska leverera effekt till en PG om jag inte mins fel.

lite lustgas kan också användas före start för att nå start rpm på transbraken lite snabbare.


team X berätta gärna lite mer om vad ni gjort med motorn sen sist (vist var det typ 750hk då?)

bromsdiagram http://www.teamxracing.se/bilder/totte/dyno10106.JPG
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Jens Gustavsson skrev:
Axel skrev:Det behövs väldigt många växlar för att åka med ett varvtalsregister på bara 25% av varvtalet..

effekt mellan 7000 och 9000 rpm... 2000/8000=0,25
det blir oftast tidigare laddtryck i värkligheten, sen så ska den inte dra husvagn :twisted: utan den ska leverera effekt till en PG om jag inte mins fel.


Manuell Doug Nash stog det på webbsidan som länkades till.
Axel Wall
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

coolt !
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Axel skrev:
Jens Gustavsson skrev: det blir oftast tidigare laddtryck i värkligheten, sen så ska den inte dra husvagn :twisted: utan den ska leverera effekt till en PG om jag inte mins fel.


Manuell Doug Nash stog det på webbsidan som länkades till.
då har de bytt drivlina men det är ändå inget problem, de bara bygger upp tryck på startlinjen med antilaget i insprutningen ca 7500rpm sen låta den jobba till 9000rpm i med en ny växel varvet sjunker till ca 6500med fullt tryck direkt kolpligen och ev varvtalsbegränsare släpper lös motorn igen.
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Dom skäms väl inte att erkänna att bilen är byggd för en sak...
Vore kul att se den på bana dock, bara för att den vore så hysterisk helt plötsligt.
Imponerande skrytsiffra oavsett.
Team X
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: lör dec 24, 2005 11:51 am
Ort: Öland Färjestaden
Kontakt:

Inlägg av Team X »

Det som är gjort sen sist är : Nytt insug (trattar med mindre diameter som stämmer mot toppen) samma plenum , ny topp-packning , (motorn ger nu 40 Hk mer än innan vid samma tryck 788Hk /743Hk vid 1,8 bar) och mer laddtryck

I år ska vi åka Manuell låda (Doug Nash 5speed)

Allt är ju oprövat så vi får väl se hur det går :roll:
Björn Svensson

www.teamxracing.se
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Team X skrev:Det som är gjort sen sist är : Nytt insug (trattar med mindre diameter som stämmer mot toppen) samma plenum , ny topp-packning , (motorn ger nu 40 Hk mer än innan vid samma tryck 788Hk /743Hk vid 1,8 bar) och mer laddtryck

I år ska vi åka Manuell låda (Doug Nash 5speed)

Allt är ju oprövat så vi får väl se hur det går :roll:
vad är det för kam och turbo spec i år?
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Inlägg av j0jje »

Grattis till fina siffror! :)
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

var spridarna maxade på e85 eller varför kördes de inte längre på de?
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Team X
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: lör dec 24, 2005 11:51 am
Ort: Öland Färjestaden
Kontakt:

Inlägg av Team X »

Hej
Jens : Det är samma kammar o turbo som förra året Hx60/80
Robban : Ja spridarna var utnyttjade till 93%
Björn Svensson

www.teamxracing.se
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Skönt snyt, grattis!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jädra fin effekt:)

det agget räcker en bit till va?


hoppas vi möts på någon bana framöver:)

Behöver du koppla mellan växlarna?

hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Blir en till spridarrad nästa steg då? :)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Skriv svar