M40-lådan och B20 Turbo?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

m45:ans passar mot B20
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Men, varför är folk så dumma att dom letar efter den speciella kåpan för M45-B20 om det är så enkelt som att vrida om spakstället? Den kåpan kostar ju 2000 att få tag på och en M45-låda... ja... en femtilapp från rätt människa...

Dumma satar.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

C Upp skrev:Men, varför är folk så dumma att dom letar efter den speciella kåpan för M45-B20 om det är så enkelt som att vrida om spakstället? Den kåpan kostar ju 2000 att få tag på och en M45-låda... ja... en femtilapp från rätt människa...

Dumma satar.
Det kan faktiskt finnas vissa fördelar med att ha lådan rakt också... det är ju typ 100 gånger seriösare än att vrida spakstället...
Axel Wall
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Jo, kanske det... Men vaddå? Räcker lådan för mer eller? Jag gissar på nej, men jag har haft fel många gånger tidigare
Vad för fördelar förutom seriöst... Vem vill va seriös :)
Budgetbyggaren
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: tis sep 21, 2004 2:56 pm
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Budgetbyggaren »

Låter ju bra passar lådan direkt ner i amazonen då?
Jag antar att jag måste kapa kardantunnel men det
är ju inga problem.. Jag har även en m40 från -75års
245 liggande den skulle väl hålla lite bättre än orginal m40?
isåfall är ju värt att testa med den först.. kommer väl inte
att bli så våldsamt drag i amazonen siktar på 150+ till sommaren
men det e ju lika att vara säker.
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

har ni grabbar tagit nåra bilder på när ni "vrider spakstället" på M45orna?...skulle vara intressant..

//Henke
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

varför över huvud taget lägga tid på att vrida det? det funkar ju att köra med de snedställt :roll:
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

larsat skrev:varför över huvud taget lägga tid på att vrida det? det funkar ju att köra med de snedställt :roll:
hm, då kommer växelspaken lite väl långt mot passagerarsidan... alltså spaken lutar ganska mycket åt höger, det är därför man vrider spakstället.
Axel Wall
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Axel skrev:
larsat skrev:varför över huvud taget lägga tid på att vrida det? det funkar ju att köra med de snedställt :roll:
hm, då kommer växelspaken lite väl långt mot passagerarsidan... alltså spaken lutar ganska mycket åt höger, det är därför man vrider spakstället.
hm, lite otydligt det där... :oops: hoppas att någon förstog...
Axel Wall
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Axel skrev:
Axel skrev: hm, då kommer växelspaken lite väl långt mot passagerarsidan... alltså spaken lutar ganska mycket åt höger, det är därför man vrider spakstället.
hm, lite otydligt det där... :oops: hoppas att någon förstog...
HM, det är åt vänster som växelspaken lutar... :oops: :oops: :oops: man är lite trött eller ngt. får man skylla på...
Axel Wall
Skriv svar