Fråga om KG-kolvars lämplighet till B20Turbo

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Jag har fått för mig är att dom smidda kolvarna som dalhems säljer till ww är samma kolvar som KG säljer, då spelar de ingen roll vart du köper dom antingen hos dalhems eller hos KG.
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Skulle dock aldrig få för mig att köpa nånting så viktigt som kolvar från dalhems. Möjligen om jag behöver ett stycke plast, men det kommer aldrig hända heller.
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Ja men kolvarna som dalhems säljer med 39,6 och 90,5 i diameter och KG:s volvo kolvar som har samma mått och diameter är från samma leverantör. Annat pris är det som skiljer.
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Det är samma kolvar, och att dom räcker till höga effekter kan ju Jens bevisa..

Den som vill får ju gärna köpa dom dyrare på KG. Sen kan man ju va smart och köpa dom från Dalhems eller ännu billigare här: http://www.vwcustomspeed.com/
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

så här skrev en när dom kom på tal på ett annat forum!
Dessa kolvarna har nämligen väldigt brett mellan öglorna till kolvbulten, så de "duger" bara upp till ca 300hk....sen sviktar nog kolvbulten.

Till en råvass högvarvig sugis duger de alltså kanon, men till en turbo vete fan!
Observera att jag inte har ett dugg erfarenhet av dom kolvarna,tycker bara att om han funderar på o köpa sånna kan han ju få lite olika folks åsikter om dom...

Snokade rätt på diskussionen jag hade för mig jag såg nyligen oxå om just sånna kolvar!finns många bud där med,men nåra ogillar dom :? http://forum.turboperformanceclub.com/v ... ight=mahle

//Bjäle
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

wv kolvarna har fått mera gots i kolvbulten på senare år så svikt problemet är inget stort problem , man ska också borra ett 2-3mm hål under kolven mot kolv bulten för bättre smörjning(det har jag lärt mig av turbo buggy bosse) han säger också att man ska unvika de största 94mm kolvarna på riktigt höga effekter då kolvarna blir ännu bredare. jag kör 90.5 x39.6.
Skriv svar