Ford OHC 2.0 bänkad 300+hk (bilder, modem varning)

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jag lyfte fran en gammal diskussion från förra julen om provtryckning, här på avancerad turbo...
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

norrback skrev:den går utav helvete :) 4,55 utv å bilen väger ca 900kg
går ju inte så hårt men rolig att leka med
Fränt :-D

Funkar det bra med orginal tändning annars?
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1987
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

hittils har det inte varit problem, men se till att det inte finns spännings fall nånstans med tändningen.
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

norrback skrev:hittils har det inte varit problem, men se till att det inte finns spännings fall nånstans med tändningen.
Är den ombyggd på nått sett eller helt orginal?
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1987
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

helt orginal men alla kablar ny dragna, och att plus till tändspolen går inte via störmlåset utan via ett skillt relä så strömmen säkert räcker till. Det brukar ofta bli spänningsfall i strömlåset på gamlabilar
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Max 21 grader förtändning är väl inte original? Visst ger original tändkurva betydligt mer?

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1987
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

jo, det stämmer att den inte är så sen orginal.

vartalsregulatorn är spärrad så den reglerar inte ut mera än till 21 grader. om man har grund inställning på 8grader

om jag inte minns fel så reglerar orginal ut till 34 om man har 8graders grundinställning men är inte säker. Just över 30 grader är det iaf.
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Det låter rimligt ja...

På min Pinto Turbo kör jag uppåt 40-45 graders förtändning på vissa laster (låglast), mappningsbar tändning är rätt trevligt på det sättet...

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Skriv svar