Volvo PV 544 2.7L 16V. Projekt till salu.

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

förklaring :?:
igmab
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: mån okt 11, 2004 10:34 pm

Inlägg av igmab »

Sekventiell MPG-låda från Sellholm.
Spaken är i alla fall till en sådan.

/Martin
Användarvisningsbild
Nicke Lindgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
Ort: Umeå

Inlägg av Nicke Lindgren »

Klart lillhemsken ska ha en MPG.

Bild
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

:shock: fan va tufft :thumbright:
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

fixa film så fort du tagit ut den och börjar köra! fränt! :shock:
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
Nicke Lindgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
Ort: Umeå

Inlägg av Nicke Lindgren »

Bromsar är på G. 280x26.

Söker pinnbultar till naven, någon som har tips?

Längden på splines ska vara kring 17mm och diametern 16mm, halvtum.

Bild

Pinnbulten på bilen heter EIS-D7370 och lyser den här och nu. Hittade den i en katalog hos
bromscenter men den finns inte kvar i deras dator.

Har sökt på följande ställen utan resultat. Bromscenter-Dalhems-Hansen_racing-Vanservice.

/Nicke
Senast redigerad av Nicke Lindgren den fre dec 12, 2008 3:31 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Inlägg av Lindqvist Racing »

Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340 Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???
Användarvisningsbild
Nicke Lindgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
Ort: Umeå

Inlägg av Nicke Lindgren »

Lindqvist Racing skrev:Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340
Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???
Effekten ligger något över 290hk. Varvräknaren stämmer inte till 100%.
Men ska man jämföra andra motorer som körs på samma bromsbänk
säger jag att effekten är 285hk.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag såg den här tråden först nu!
Den här pv:n måste ju bara vara för härlig :thumbright:
Jag har ju sett projekttråden på tpc, men tror inte jag sett någon här?
Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt :roll:
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1680
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

Nicke Lindgren skrev:
Lindqvist Racing skrev:Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340
Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???
Effekten ligger något över 290hk. Varvräknaren stämmer inte till 100%.
Men ska man jämföra andra motorer som körs på samma bromsbänk
säger jag att effekten är 285hk.
Nicke du törs nog lägga till ett + bakom 285hk :thumbright:
Användarvisningsbild
Nicke Lindgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
Ort: Umeå

Inlägg av Nicke Lindgren »

j björk skrev:Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt :roll:
Här hittar du lite info. Sidan uppdateras väldigt dåligt..

http://medlem.spray.se/nikl/index-8.html

ps. hjälp med pinnbultar mottages..
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Kollat med KG Trimning? Dom har pinnbultar!
Användarvisningsbild
Gustav
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1478
Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
Ort: Överboda, Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gustav »

Nicke Lindgren skrev:
j björk skrev:Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt :roll:
Här hittar du lite info. Sidan uppdateras väldigt dåligt..

http://medlem.spray.se/nikl/index-8.html

ps. hjälp med pinnbultar mottages..
Har du kollat www.summitracing.com ?
Det finns ju en hel del saker att välja på till raggarbilarna...
Gustav Sundberg
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

hur blev detta coola objekt :)
SICK16
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tor mar 27, 2008 3:44 pm

Inlägg av SICK16 »

Har han nå riktiga badass camshafts?
Skriv svar