Volvo PV 544 2.7L 16V. Projekt till salu.
- Nicke Lindgren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
- Ort: Umeå
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
- Nicke Lindgren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
- Ort: Umeå
Bromsar är på G. 280x26.
Söker pinnbultar till naven, någon som har tips?
Längden på splines ska vara kring 17mm och diametern 16mm, halvtum.
Pinnbulten på bilen heter EIS-D7370 och lyser den här och nu. Hittade den i en katalog hos
bromscenter men den finns inte kvar i deras dator.
Har sökt på följande ställen utan resultat. Bromscenter-Dalhems-Hansen_racing-Vanservice.
/Nicke
Söker pinnbultar till naven, någon som har tips?
Längden på splines ska vara kring 17mm och diametern 16mm, halvtum.
Pinnbulten på bilen heter EIS-D7370 och lyser den här och nu. Hittade den i en katalog hos
bromscenter men den finns inte kvar i deras dator.
Har sökt på följande ställen utan resultat. Bromscenter-Dalhems-Hansen_racing-Vanservice.
/Nicke
Senast redigerad av Nicke Lindgren den fre dec 12, 2008 3:31 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
- Nicke Lindgren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
- Ort: Umeå
Effekten ligger något över 290hk. Varvräknaren stämmer inte till 100%.Lindqvist Racing skrev:Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340
Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???
Men ska man jämföra andra motorer som körs på samma bromsbänk
säger jag att effekten är 285hk.
Jag såg den här tråden först nu!
Den här pv:n måste ju bara vara för härlig
Jag har ju sett projekttråden på tpc, men tror inte jag sett någon här?
Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt
Den här pv:n måste ju bara vara för härlig
Jag har ju sett projekttråden på tpc, men tror inte jag sett någon här?
Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Nicke du törs nog lägga till ett + bakom 285hkNicke Lindgren skrev:Effekten ligger något över 290hk. Varvräknaren stämmer inte till 100%.Lindqvist Racing skrev:Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340
Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???
Men ska man jämföra andra motorer som körs på samma bromsbänk
säger jag att effekten är 285hk.
- Nicke Lindgren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
- Ort: Umeå
Här hittar du lite info. Sidan uppdateras väldigt dåligt..j björk skrev:Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt
http://medlem.spray.se/nikl/index-8.html
ps. hjälp med pinnbultar mottages..
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1478
- Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
- Ort: Överboda, Umeå
- Kontakt:
Har du kollat www.summitracing.com ?Nicke Lindgren skrev:Här hittar du lite info. Sidan uppdateras väldigt dåligt..j björk skrev:Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt
http://medlem.spray.se/nikl/index-8.html
ps. hjälp med pinnbultar mottages..
Det finns ju en hel del saker att välja på till raggarbilarna...
Gustav Sundberg
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt: