| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Thunderbird88 För mycket laddtryck
Registreringsdatum: 24 augusti 2007 Inlägg: 194 Ort: Västerås
|
Postat: fre aug 24, 2007 10:23 pm Rubrik: Thunderbird88 1988 Ford thunderbird :D |
|
|
Tjena tjena.
Har nu hittat till detta forum, letade egentligen efter bilder på mig själv när jag körde med min Thunderbird i Borlänge.
Tjaa, lite om mig själv då. Är 15 år, ska i vinter bygga om min Ford Thunderbird, det ska bytas motor, bakaxel, växellåda och har fort ett fint paket till min låda också, nämligen en turbin En sproilans ny turbin då med stall speed 3200 då min far tyckte att man bör slå på bra direkt så man slipper byta senare vilket kostar mer pengar i slut ändan. Tjaa sen har man fått hem lite andra dela så som svarta hantag (jag har krom eftersom det är LX modellen, vill ha SC hantagen) en ny bränsle pump som är stoor, men kommer inte riktigt ihåg hur mycket den pumpar, tror det var 255 eller något. Det var så mycket delar så jag kommer knappt ihåg 1/4 av allt
Som sagt äger jag ju en 1988 Ford Thunderbird LX, men ska så gott som byggas om till SC. Har digitala instrument på men dampade på det eftersom såg inte vad jag varvade när jag gick över mål linjen så jag och min käre fader åkte till en bilskrot och rensade mitt konsol och absolut hela instrument panelen på en annan 1988 Ford Thunderbird så det ska bytas till riktiga mätare, dvs analoga.
Hmm, vad ska mer göras.. Bilen ska lättas genom att ta bort så som stereo, isolering, ac och onödiga kablar.
Sedan äger man en 1993 Nissan Primera men den ska vi inte prata om eftersom den snart säljs i 10 kilos säckar med rost om ni förstår vad jag menar
Sedan har man 2 mopeder, en 1990 yamaha DT (används) och en suzuki k50 med okänd årsmodell men det har iaf dom dära krom stängerna runt motorn som endel har så antingen är det en av dom första modellerna eller nyare.
Sedan min vardags bil, det är nämligen en, Mopedbil! Ja just det, en sån där liten dyr plastbil
Får låna den i 3 år tills jag har körkort, det är alltså en EU-Moped. Ni som kör bil och sett en sådan blir säkert arga av att ha en sådan framför er
Nu till bilder
Min Thunderbird.
Och min mopedbil
Har tyvärr bara en bild på den men det får duga
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Rogge Forumsberoende

Registreringsdatum: 02 mars 2005 Inlägg: 1573 Ort: Ängelholm
|
Postat: lör aug 25, 2007 10:18 am Rubrik: Re: Thunderbird88 1988 Ford thunderbird :D |
|
|
hej o välkommen
| Citat: | | Sedan har man 2 mopeder, en 1990 yamaha DT (används) och en suzuki k50 med okänd årsmodell men det har iaf dom dära krom stängerna runt motorn som endel har så antingen är det en av dom första modellerna eller nyare. |
jag hade de kromstagen på min k50, o har för mej att det va en 92a _________________ Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
Postat: lör aug 25, 2007 10:53 am Rubrik: |
|
|
Jo det är vad jag också tror men av någon anledning känns det lite för nytt ... _________________
1988 Ford Thunderbird - Projekt
2003 Microcar Virgo - Vardagsbil
1993 (?) Nissan Primera - Ful trädgårds design |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Cpt Tuttle Forumsberoende

Registreringsdatum: 15 juli 2005 Inlägg: 1701 Ort: Kalix
|
Postat: sön aug 26, 2007 8:35 am Rubrik: |
|
|
Är det en nyare kromvicke som står bredvid pippifågeln? _________________ Merca 230 E -85 bruksbil
Volvo PV544 -65 långtida projekt... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
Postat: sön aug 26, 2007 8:43 am Rubrik: |
|
|
Cpt Tuttle, Nope. Det är en 2001 Mercury Gran Marquis. Min pappa har den som vardagsbil
Och hej på dig, det är jag som är Grooth på Veteran och Hobbyfordon  _________________
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Froborg Lite mer laddtryck
Registreringsdatum: 31 juli 2007 Inlägg: 12 Ort: Örebro
|
Postat: tor sep 06, 2007 9:18 am Rubrik: |
|
|
Trevligt med en till som har en Thunderbird  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
Postat: lör sep 08, 2007 3:14 pm Rubrik: |
|
|
Froborg: oh oh oh, jaaa! Jag är inte ensam med en Fox body Thunderbird Släng upp bilder på din vettja  _________________
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Cpt Tuttle Forumsberoende

Registreringsdatum: 15 juli 2005 Inlägg: 1701 Ort: Kalix
|
Postat: tor sep 13, 2007 5:44 pm Rubrik: |
|
|
| Thunderbird88 skrev: | Cpt Tuttle, Nope. Det är en 2001 Mercury Gran Marquis. Min pappa har den som vardagsbil
Och hej på dig, det är jag som är Grooth på Veteran och Hobbyfordon  |
Grand Marquis är ju samma bil som Crown Victoria, fast lite lyxigare och med kosmetiska skillnader...
Frän bruksbil! _________________ Merca 230 E -85 bruksbil
Volvo PV544 -65 långtida projekt... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
Postat: tor sep 13, 2007 7:17 pm Rubrik: |
|
|
Cpt Tuttle: Det finns skillnader ja. Men gillar jag bilen? Njaa, för mycket gubbe men det är ju 235 orginal hästar i en bil på över 2 ton, visst kan den röra på sig  _________________
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Froborg Lite mer laddtryck
Registreringsdatum: 31 juli 2007 Inlägg: 12 Ort: Örebro
|
Postat: fre feb 22, 2008 8:21 pm Rubrik: |
|
|
| Thunderbird88 skrev: | Froborg: oh oh oh, jaaa! Jag är inte ensam med en Fox body Thunderbird Släng upp bilder på din vettja  |
Det kommer för nu är den inlaggd för att få mer hk underhuven. och de är en Turbo Coupe från 84. men visst kan jag lägga upp några bilder men han ska bli fördig först. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
Postat: lör mar 01, 2008 12:05 pm Rubrik: |
|
|
Coolt!
Släng upp på hela projektet  _________________