Garage tour 2004.11.27 del 1 (11 bilder )

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Garage tour 2004.11.27 del 1 (11 bilder )

Inlägg av Mats A »

Nu har vi varit på turné igen. Denna gång så hadde jag privatchaffis "Peppe" och personlig tränare "kristoffer" han hjälpte till att träna högerarmsvinkel för att få ölen i rätt läge .

Vi började med att fara ner på Nailheads som är en hot rod /rebuilt klubb för dom som inte vet det .

Bild
En klassisk Ford i all ära. Dom äldre besökarna känner säkert igen den från typ alla biltidningar förr i tiden eftersom den var populär på redan på 60 talet . Pierre Bergström äger denna klassiksa hot rod.

Bild
Pekkas fina hot rod . en pheaton som har varit med i bilsport classics tidigare .

Nu drar vi till sävar och kollar vad som händer där .

Mayson håller på bygga klart sin 142:a . Detta är ett budgetbygge och kostnaden hålls nere på student lönenivå. mayson håller dock inte nere på finnishen .klart man gör det bästa av situationen .med lite färg och egen energi så kan man få det tillräckligt fint för att imponera på privatchaffisen och personlige tränaren :-D
Bild

Mayson erbjöd sig att bjuda på en åktur , klart man vill åka med trotts att ingen turbo sitter på plats och bilen är ojusterad .
Bild

Motorhuv vad är det , grill behövs det ..ja ja det kommer dit senare . en start av bilen innebör eldsflammor stright upp in the sky ,filter på förknasaren finns det ?? nja vet i f*n
Bild

Kolla ! kardantunnel ser rätt tilltuggad ut , kan det vara en pansartax (Norska för krokodil :-D ) som tagit ett rejält bett där ?

Bild

Vi drog vidare till Jens killen som lyckats få en besiktad volvo 142:a med b20 turbo att prestera 10,95-201km/t . En ombyggnad av bakvagnen har påbörjats och förhoppningsvisst skall detta ge av sig till våren på strippen.
Bild
Motorn får endast en lättare översyn i år . det mesta som görs är på bakvagnen
Bild
Att åka båt är helt OK för Jens men frågan är skulle man vilja sitta i denna båt NU .nja kallt som f*n se det ut
Bild
ÖHH finns det gratis korv här ?? ..vad är detta för herrar tro . kan dom behöva hjälp med portning? ,turbo??.laddtrycksmissbruk?? ja vad vill dom igentligen :-D
Bild
Vi drar vidare in till stan ,kallt har det helt plötsligt blivit hurr hurr -15,5 grader .
Bild

försökte filma lite från Mayson bil. OBS ! bilen har inte fått dit turbon ,den är helt ojusterad och kall . den går bättre än det verkar på filmen så ha lite översyn för det .

Mayson testrepa http://savarturbo.se/stuff/mayson.avi

Del 2 kommer strax
Senast redigerad av Mats A den sön nov 28, 2004 11:19 am, redigerad totalt 1 gånger.
Värsting 240 Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 258
Blev medlem: ons dec 03, 2003 1:25 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Värsting 240 Turbo »

haha...satan så kung :wink: Gillar ordet "pansartax" haha :twisted:

M V H Kristoffer
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

HAHAHA!

Bra Mats. Så vi var impad av maysons finnish? Bra ;)

Alltså en fråga, vad gör jag på kortert brevid Jens bil? Du har ju lyckats fota då det ser ut som jag juckar på den? Helt sinnes sjukt! :D ( På riktigt så juckade jag absolut inte, Kristoffer, Jens & Jag pratade om något, måste blivigt en otroligt konstig vinkel på bilden ) :-D
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

fy ! hur det ser ut under huven på 142 min! men det är kanse inte så konstigt när den jobbat hårt denna sessong.hitils har jag har ökat fjädrings vägen och fixat några små fel som gjorde att bakvagnen kärvade när den fjädrar i hop. jag har också påbörjat ett byte av grenrörsflänsen mot en heltäckande 14mm för att motvärka lekage på insug och avgas. en delnings vägg ska också byggas i westgate collektorn. men allt går väldigt sakta när jag inte har någon tid över till garaget. jag ska också snart styra in jörgen edlunds rally nissan suny gti R för uppdatering och utvärdering av hur ett restriktor turbo system riktigt fungerar med laddtryck/avgastryck, %öpning av westgaten på olika varv/laddtryck, avgastemp, mm fungerar, inför rally sesongen.
Skriv svar