Mussepigg toppar?

Allt inom Usa bilar samt hot rods
TommyBrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
Ort: Mora
Kontakt:

Mussepigg toppar?

Inlägg av TommyBrand »

Hur bra / dåliga är dom egentligen?
Hur stora är ventiler och förbränningsrum?
Användarvisningsbild
Tommy
Chevrolet owner
Inlägg: 527
Blev medlem: tor nov 20, 2003 4:35 pm
Ort: Björksele

Inlägg av Tommy »

Finns massor av toppar som kallas mussepigg toppar med olika stora ventiler och förbräningsrum vissa är bättre än andra
Nova ss -66 12,56 176km/h
Chevelle -65 10,05 213km/h
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Om man jämför dagens toppar är de inte speciellt bra orörda.

De s.k mussetopparna är väl i princip toppar som oftast satt större ventiler mindre förbränningsrum och i vissa fall angleplugg.

Ska man göra iordning ett par gamla gjutjärnstoppar med porting och fräsa säten så kan man nog ta vilka gjutjärnstoppar som helst med passande förbränningsrum.

Men idag är det inte värt att hålla på med om man inte kan göra jobben själv. Summit säljer både gjut och aluminiumtoppar så pass billigt.

Kör man sedan turbo tror jag knappast man behöver göra någonting åt topparna mer än att se till att ventiler och förbränningsrummen passar till motorn.
För gata alltså.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Skriv svar