Hur bra / dåliga är dom egentligen?
Hur stora är ventiler och förbränningsrum?
Mussepigg toppar?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
- Ort: Mora
- Kontakt:
Om man jämför dagens toppar är de inte speciellt bra orörda.
De s.k mussetopparna är väl i princip toppar som oftast satt större ventiler mindre förbränningsrum och i vissa fall angleplugg.
Ska man göra iordning ett par gamla gjutjärnstoppar med porting och fräsa säten så kan man nog ta vilka gjutjärnstoppar som helst med passande förbränningsrum.
Men idag är det inte värt att hålla på med om man inte kan göra jobben själv. Summit säljer både gjut och aluminiumtoppar så pass billigt.
Kör man sedan turbo tror jag knappast man behöver göra någonting åt topparna mer än att se till att ventiler och förbränningsrummen passar till motorn.
För gata alltså.
De s.k mussetopparna är väl i princip toppar som oftast satt större ventiler mindre förbränningsrum och i vissa fall angleplugg.
Ska man göra iordning ett par gamla gjutjärnstoppar med porting och fräsa säten så kan man nog ta vilka gjutjärnstoppar som helst med passande förbränningsrum.
Men idag är det inte värt att hålla på med om man inte kan göra jobben själv. Summit säljer både gjut och aluminiumtoppar så pass billigt.
Kör man sedan turbo tror jag knappast man behöver göra någonting åt topparna mer än att se till att ventiler och förbränningsrummen passar till motorn.
För gata alltså.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???