Cheva S10 Automat?

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Cheva S10 Automat?

Inlägg av Amazon_Sleper »

Funderar på å skaffa en cheva S10 till firman som firma bil å köra motordelar å sånt krafs på å har hört rycktas om en väldigt skör automatlåda på dom som e hel elektronisk Vet nåon nått om dessa?? För S10or ligger som väldigt bra till i pris nämligen

Tacksam för svar :thumbright:
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
svanke
Chevrolet owner
Inlägg: 134
Blev medlem: tor jan 13, 2005 10:55 am
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Inlägg av svanke »

Jag kan bara svara för vad jag har i min s10 -88.
Det är en helt vanlig 700 låda, samma som i vanar och camaros. Men det är väll som vanligt med automater sköter man olje och filter byten och kanske sätter in en större oljekylare om man ska dra tungt så håller dom.
Bild
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ok tänkte då på nyara modellen den som kom 94 eller 95? Med Vortech V6an Ja 700lådan tycker jag är förnämlig men den sitter väl inte i dom nyare? har den i Van bussen jag har men den ska jag laga rosten på å sen sälga iväg till sommaren å 350låna har jag i Capricen å funkar kanon med=) Sitter de V8 i den du har eller vad e de för motor?
Ja e int bitter!!
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Det är nog 4L60 alt 4L60-E lådan du tänker på men att den skal vara skör vill jag inte påstå .

Det är som Jonas nämner ,sköter man oljebyten, filter i lådan så funkar det och andvänd den rätt , då inte kör på [D] med last i backe tex . kör på D med andra ord .
Användarvisningsbild
svanke
Chevrolet owner
Inlägg: 134
Blev medlem: tor jan 13, 2005 10:55 am
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Inlägg av svanke »

Amazon_Sleper skrev:Sitter de V8 i den du har eller vad e de för motor?
Det är en 350 tbi motor, men för att kunna sätta i den lagligt så reggade jag om den som ombyggt fordon.
Bild
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ok tackar så mycket är inge hemma på modernare jänk precis å dom jag har har bara gått å gått såhar allri behövt gått in på någe djupare om automat :wink:

När jag tänkte på skör så e de för att man ser många S10or som har ny bytta lådor mm mm så blev lite misstänksam vill ju gärna inte köpa en å så säger lådan upp sig å så e dom så avancerad att man måste ha högskole examen för å ens förstå en repbok :lol: Hur e de som med 4Wd på dom brukar den krångla?? Känner ingen som har erfarenhet om dessa bilar nämligen!! Tänkte på fördelningslådan osv?? Å tackar för svaren!!!
Ja e int bitter!!
perre
Lite mer laddtryck
Inlägg: 38
Blev medlem: mån sep 11, 2006 2:41 pm
Ort: sundsvall

s-10

Inlägg av perre »

Köp 4l60e lådan är helt ok om man iunte slarvar allt förmycket med oljan
Den sitter fö även i corvetten samt de större bensin pickisarna
har alldrig sett hört om haveri på en korekt skött låda
MEN dra inte på od
spindelleder i fram blir man lite duktig på på dessa annars ok

per
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ok låter fint de!! Ja har hörttalasom att den sitter i dom men viste inte på s-10an!! Ne har en Van med 700 å gäller ju samma på den eller racka så är de ingen fara å ligga å mala på men vid kraftigt motlut vill jag lägga in Vanliga D läget!! Spindellederna?? I framvagnen eller sitter de sånna i Drivningen???
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
ED
Lite mer laddtryck
Inlägg: 41
Blev medlem: tis nov 08, 2005 9:34 am
Ort: Södertälje

Inlägg av ED »

jag har 4l60 lådan i min s10-00 4.3 v6 vortech..
underbar bil..rekomenderas!
perre
Lite mer laddtryck
Inlägg: 38
Blev medlem: mån sep 11, 2006 2:41 pm
Ort: sundsvall

Inlägg av perre »

Amazon_Sleper skrev:Ok låter fint de!! Ja har hörttalasom att den sitter i dom men viste inte på s-10an!! Ne har en Van med 700 å gäller ju samma på den eller racka så är de ingen fara å ligga å mala på men vid kraftigt motlut vill jag lägga in Vanliga D läget!! Spindellederna?? I framvagnen eller sitter de sånna i Drivningen???
nedre spindellederna i framvagnen ett oannatt hjulager har man väll bytt
men inte ngt oroväckande många
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ok men låter ju bra de!! Ja beror ju på hur mycke den gått med?? För hjul lager sja ju hålla minst 25-30000mil inan dom går!! Men spindelleder lär man ju få byta en å annan åker mycke tjälskotsvägar!!
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

ED skrev:jag har 4l60 lådan i min s10-00 4.3 v6 vortech..
underbar bil..rekomenderas!
Ok låter ju riktigt bra de är en sån jag letar efter eller har tänkt mig införskaffa!! Har du en 4wd eller den vanliga??
Ja e int bitter!!
Skriv svar