Garage tour 2004.12.04 del 2

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Garage tour 2004.12.04 del 2

Inlägg av Mats A »

Vi forsätter hos Gustav och tittar vad som finns bland alla nostalgiska saker .
Bild
2 takts gräsklippare , hur mycket varvar denna pjäs tro :wink: Gustav funderar på en renovering ,, hmm skall han jacka kolven också :D
Bild
Vad sjutton är detta tänkte man när man såg mackapären . grejjen är en hjälpstartmotor för bilar med vev framtill . en boxermotor sitter bakom sen finns även adapters för olika fästen på bilmodellerna . nostalgi ..ja visst .
Bild
Gamal snöskoter , rena nostalgaraget detta :D himla kul att kolla på allt gamalt kultbevarat . notera playboy kaninen
-----------------------------------------------------------------------------------
Vi forsätter till min jobbarpolare Micke som köpte en Corvette C5 i veckan , med 85km/t i snitt gled han upp från södra Sverige med sommardäck . strongt gjort Micke !
Bild
Corvetten är utrustad med massor av options . Den känner av däcktrycket i samtliga hjul ja vad gör inte bilen tro . Notera heads upp displayen ,värsta jaktplanet :-D (frigoliten la vi dit så det skulle synas bättre på kortet)
Bild
Givetvis sitter den grym rova i bilen . LS1 på ca 350hk.
Bild
------------------------------------------------------------------------------------
Klart vi måste titta in till mannen i Michael Jackssons vacumtält " Micke Fredriksson" . slipa .slipa .slipa ja vad gör han annars . nu har det börja hända saker på karossen så en gjutform är på gång snart
Bild
Funderingar på färgval är svårt , vi tejpade en dekorlinjen för att se hur det skulle kunna tänkas bli med kolfiber synligt samt kulören på sidorna , vilken färg skall mannen andvända ?? Gul , gun metal , ja det blir svårt att säga i dag men det löser sig till slut .
Bild
Bakdelen har fått en fin form , påminner om en Mc-tank i jätteformat . även här testade vi hur det skulle kunna tänkas se ut med kolfiberinlägg i mitten samt lacken på sidorna . Se även ett reportage i Wheels magazine Februari 2005 . 2 sidor med mickes trike (jag har sett det redan :-D )
Bild
----------------------------------------------------------------------------------
Hot rod klubben nailheads hadde inga jättestora aktiviteter , Christer Bjuhr höll på som mest med sin hot rod . ett par hjul testas för att få inspiration . Bilen skall bli grön flake med ett klassikst busstuk ala 50-tal när den kommer ut på gatorna .
Bild
Senast redigerad av Mats A den lör dec 04, 2004 11:58 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Nya isdäck på 140 fälgar -ME LIKE :D
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

erssa skrev:Nya isdäck på 140 fälgar -ME LIKE :D
Det där är ju gam herkas däcken från typ 70 tale ;) Jag har en hög på 10 däck :D Om du är sugen. Men dom är sleta.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

jaså, när jag tyckte de såg fräsha ut på håll iaf :)
har 12 nästan nya lappi vm3e liggandes hemme, men om man får ihop nån bil under säsongen är ju en allvarligare fråga :(
GLt´n fick ju skickas till 240 himlen när växellådan, soppapumparna och till slut bakaxeln la ned (in fästningar till bakaxeln hade ocskå rosta bort)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jobbigt, jag har också ett par fräschare. Taki80 däcken blir varma då smäller dom ju.
Skriv svar