Läges rapport B20. 1.9bar+vatten sjuk igen!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Läges rapport B20. 1.9bar+vatten sjuk igen!

Inlägg av Jens Gustavsson »

vid en provkörnig så började min B20 läcka vatten igen (porer i toppen) så med brist på tid så tror jag att jag ger mig för i år. Men innan vattenbekymret började så han jag justera in B20 från 1.45 bar (10.95/402m 400mhk) till först 1.65 bar med ca 447 motor hk, sen ökade jag trycket till 1.85-1.9 bar. Jag han dock inte göra något G test men motorn svarade bra på tryck ökningen och kändes faktiskt riktigt elak! Men tyvär så orkar inte chassit riktigt med på gatan så den gick nog inte så mycket fortare med det högre trycket. Jag loggade en repa och på 7.42sek 166km/t/201m/1.65bar så var wastegaten bara öppen 2.8 sek på grund av dåligt grepp och risig låda. (det antigen spann eller bölade på grund av för långsamma växlingar).
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

hmm hur uppstår detta problem med porer & vad kan du göra åt de? låter inte som nån höjdare.. :roll:
Örjan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: ons sep 15, 2004 10:13 pm
Ort: Värmdö/Uppland

Inlägg av Örjan »

Porer???? Har den fått ackne?? :shock:

Den var dålig. :lol:


Uppstår porer vid portnig???? :?
Amazon turbo
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Beror på att Jens topp är brutalportad och det är hål in i vattenkylkanalerna, tyvärr håller inte kemisk metall för att laga det som gjorts.. Tydligen bytte han inte till en mindre portad topp efter förra läckaget. Han får rätta mig om jag har fel..

/Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

vattensjuka

Inlägg av Magnus »

Jag hade oxå problem med min vattensjuk topp under b20 tiden.jag hade portat hål i 4:ans insugskanal och resten av kanalen var tunn som folie.jag fick spackla på kanalen utifrån dvs från vattenkanalen för att staga upp den.fick till slut hjälp att hårdlöda toppen av bosse med buggyn.efter alla lagningar/blästningar och chemical netal attacker så var det ett hål som en 50 öring som bosse lagade.den toppen finns nu hos simon med 144:an tillsammans med andra b20 speedparts
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Det hårda livet för en hardcore B20-trimmare! Sätt dit en lite mindre portad topp nu Jens så det går ladda ordentligt :)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Ngt dolt mål att kanalerna ska vara så pass stora att man ska kunna
rulla apelsiner i dem ? ;)
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

haha vettigt :twisted:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ska man varva 8400rpm så behövs stora canaler i B20, med dessa blev nog lite väl grov. 40.5 mm på trångaste stället.
Turbo_Lover
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: ons okt 20, 2004 8:40 pm

Inlägg av Turbo_Lover »

Fy fan vilken B20!! Jens, ja såg dig i Pite i våras... Tror de va i slutet av maj, helvete va den gick då :D
Skriv svar