lådan slirar då ja försöker backa cadillac -60
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 337
- Blev medlem: tis nov 08, 2005 6:37 pm
- Ort: Norrbotten , Piteå
lådan slirar då ja försöker backa cadillac -60
ja har en cadillac 4dr ht med ett problem som stör mig väldigt mycke!
då motor å låda blir varm och är i arbetstemp så börjar den slira så jävla mycke då ja ska backa så den ibland inte orkar alls! de är en 4 stegs automat! lådan ska vara renoverad för typ 5 månader sen ! kan de ha kommit nå skit i nån av oljekanalerna ? eller va kan de vara? oljan är ny i lådan och är röd och fin, tror oljan hete wolf någonting ? kan de vara fel olja? för den har gjort så sedan ja köpte bilen !!
mvh Anders
då motor å låda blir varm och är i arbetstemp så börjar den slira så jävla mycke då ja ska backa så den ibland inte orkar alls! de är en 4 stegs automat! lådan ska vara renoverad för typ 5 månader sen ! kan de ha kommit nå skit i nån av oljekanalerna ? eller va kan de vara? oljan är ny i lådan och är röd och fin, tror oljan hete wolf någonting ? kan de vara fel olja? för den har gjort så sedan ja köpte bilen !!
mvh Anders
24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda.. Tillfällighet?
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
det kan vara så mycket har kommer ett útdrag om th 700r4 å vad jag har märkt så om det är för lite så slår lådan i backen hoppas det hjälper dig
no reverse or slips in reverse !
1. 3-4 apply ring stuck in applied position.
2. forward clutch not releasing.
3. turbine shaft seals missing, cut or damaged.
4. manual linkage incorrectly adjust.
5. oil pump retainer and ball assembly missing or damaged.
6. oil pump stator shaft sleeve scored or damaged.
7. reverse boost valve stuck, damaged or incorrectly installed.
8. oil pump cup plug missing.
9. oil pump conveter clutch apply valve stuck.
10. oil pump face not flat or resricted oil passage.
11. 2-3 valve stuck.
12. valve body spacer plate and gaskets incorrect, damaged or incorrectly installed.
13. reverse input clutch plate worn.
14. reverse input housing and drumassembly cracked at weld.
15. reverse input clutch plate retaining ring out of groove.
16. reverse input clutch return spring assembly retaining ring out of groove.
17. reverse input clutch seals cut or damaged.
18. reverse input clutch retainer and ball assembly not sealing.
19. restricted oil apply passage in reverse input clutch.
20. lo and reverse clutch plates worn.
21. lo and reverse clutch plate retaining ring incorrectly installed.
22. porosity in lo and reverse clutch piston.
23. lo and reverse clutch seals damaged or oil apply passage restricted.
24. case cover plate gasket missing, damaged or incorrectly torqued.
no reverse or slips in reverse !
1. 3-4 apply ring stuck in applied position.
2. forward clutch not releasing.
3. turbine shaft seals missing, cut or damaged.
4. manual linkage incorrectly adjust.
5. oil pump retainer and ball assembly missing or damaged.
6. oil pump stator shaft sleeve scored or damaged.
7. reverse boost valve stuck, damaged or incorrectly installed.
8. oil pump cup plug missing.
9. oil pump conveter clutch apply valve stuck.
10. oil pump face not flat or resricted oil passage.
11. 2-3 valve stuck.
12. valve body spacer plate and gaskets incorrect, damaged or incorrectly installed.
13. reverse input clutch plate worn.
14. reverse input housing and drumassembly cracked at weld.
15. reverse input clutch plate retaining ring out of groove.
16. reverse input clutch return spring assembly retaining ring out of groove.
17. reverse input clutch seals cut or damaged.
18. reverse input clutch retainer and ball assembly not sealing.
19. restricted oil apply passage in reverse input clutch.
20. lo and reverse clutch plates worn.
21. lo and reverse clutch plate retaining ring incorrectly installed.
22. porosity in lo and reverse clutch piston.
23. lo and reverse clutch seals damaged or oil apply passage restricted.
24. case cover plate gasket missing, damaged or incorrectly torqued.
Peter Andersson
AutoRep & Mek
Vevaxel slipning.
Cylinder borrning.
Toplocks renovering
Portning och flödesmätning.
Svetsning Tig, Pinne, Gas, Mig/Mag
Cnc fräsning.
motorbromsning 1300hp/ 14000rpm inte än men snart
http://www.autorepmek.com
AutoRep & Mek
Vevaxel slipning.
Cylinder borrning.
Toplocks renovering
Portning och flödesmätning.
Svetsning Tig, Pinne, Gas, Mig/Mag
Cnc fräsning.
motorbromsning 1300hp/ 14000rpm inte än men snart
http://www.autorepmek.com
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 337
- Blev medlem: tis nov 08, 2005 6:37 pm
- Ort: Norrbotten , Piteå
en bild på bilen
--> http://www.pixbox.se/pic_show_id16912482.html
--> http://www.pixbox.se/pic_show_id16912482.html
24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda.. Tillfällighet?
helt rätt stuk!
zarex skrev:en bild på bilen
--> http://www.pixbox.se/pic_show_id16912482.html
Dodge Charger ´66 (Glidar Bil)
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
Ford Escort MK II ´75 (Projekt)
Vw Typ 1 ´58 (Obestämd,antagligen låg glidare)
Vw Typ 1 ´65 Ragtop (Åkarbil för tillfället)
Projekttråd ::: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=22273
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 337
- Blev medlem: tis nov 08, 2005 6:37 pm
- Ort: Norrbotten , Piteå
MaDMatZ skrev:helt rätt stuk!
zarex skrev:en bild på bilen
--> http://www.pixbox.se/pic_show_id16912482.html
tack roligt att du tycker de. ska lägga upp en projekt tråd på bilen så fort ja fatt alla saker ja ska byta på den
mvh
24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda.. Tillfällighet?