christer j Suzuki Hayabusa motor (700+ hp)
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
ja är inte schwitzers kompressor väldigt mycket högre så den komprimerar luften mera innan den skickas ut i exducern?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Normalt sett brukar man väl säga att det är förhållandet mellan inducier och exducier som avgör vilket tryckförhållande turbon vill jobba med?
Men kan man då alltså istället om man går upp i inducier storlek på en given exducier, göra kompessorhjulet djupare och få samma effekt?
Jag trodde det handlade om att hastigheten ökar när luften kommer längre ut i exduciern.
Men kan man då alltså istället om man går upp i inducier storlek på en given exducier, göra kompessorhjulet djupare och få samma effekt?
Jag trodde det handlade om att hastigheten ökar när luften kommer längre ut i exduciern.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 202
- Blev medlem: sön dec 02, 2007 5:48 pm
- Ort: Göteborg
Jag vet inte om detta är rätt ställe att lägga dessa bilderna men det blir
jag väl snart varse om. Har gjort en ny snurra åt en kille som ska ha den
på en 3.1liters 16V önskemål om 1000hk potential men ändå gatbruks-
potential (som alla vill ha..hehe) 74,5mm ind i en ny större kåpa som
flödar bättre nära choke (flyttar choke lite). Har försökt att spara så
mycket vikt som möjligt genom att välja lättaste komponenterna och
bearbetat dom flitigt, sparade 3,5kg på en ny cnc fräst backplate i alu
och nästan 1kg på att göra nytt utlopp på turbinhuset. Jag tror att det här
blir en mycket bra turbo.
/Christer
jag väl snart varse om. Har gjort en ny snurra åt en kille som ska ha den
på en 3.1liters 16V önskemål om 1000hk potential men ändå gatbruks-
potential (som alla vill ha..hehe) 74,5mm ind i en ny större kåpa som
flödar bättre nära choke (flyttar choke lite). Har försökt att spara så
mycket vikt som möjligt genom att välja lättaste komponenterna och
bearbetat dom flitigt, sparade 3,5kg på en ny cnc fräst backplate i alu
och nästan 1kg på att göra nytt utlopp på turbinhuset. Jag tror att det här
blir en mycket bra turbo.
/Christer
Rätt ställe ? Ja visst.
Jag tycker det är kul att se vad man kan hitta om man vill ha något som är "förädlat".
Jag tycker det är kul att se vad man kan hitta om man vill ha något som är "förädlat".
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Imponerande, är det borg warner grejer den baseras på?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 202
- Blev medlem: sön dec 02, 2007 5:48 pm
- Ort: Göteborg
Karel, jag köper wiggins klämmorna från burns stainless i USA.
Jbjörk, jo du har rätt ,normalt sett är det trimmet som till stor del
avgör vilka tryck kompressorn jobbar bra vid. Schwitzer´s hjul är
ca 1/3 djupare än andras (generellt sett) och har en kraftig midja ,
på så vis kan dom hålla nere stora diametern på hjulen och få igång dom
lätter utan att tryck förmåga ,snarare klara tryck som dom andra inte
kommer i närheten av.
Ja turbon på bilderna är baserad på S400 bitar.
/Christer
Jbjörk, jo du har rätt ,normalt sett är det trimmet som till stor del
avgör vilka tryck kompressorn jobbar bra vid. Schwitzer´s hjul är
ca 1/3 djupare än andras (generellt sett) och har en kraftig midja ,
på så vis kan dom hålla nere stora diametern på hjulen och få igång dom
lätter utan att tryck förmåga ,snarare klara tryck som dom andra inte
kommer i närheten av.
Ja turbon på bilderna är baserad på S400 bitar.
/Christer
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Riktigt fränt det jobbar med mer än bara kapacitet på turbon.
Jag tänker på vikt och så..
Tror den där kommer sitta på en Volvomotor faktiskt.. så den är postat på helt rätt forum.
Intressant o se om toppen levererar även med turbo
EDIT.... Geeezuz..
du skrev juh 16v..
ja tänkte på en volvo med 8v evotopp.. doh..
gå å skäms med mig... *S*
Jag tänker på vikt och så..
Tror den där kommer sitta på en Volvomotor faktiskt.. så den är postat på helt rätt forum.
Intressant o se om toppen levererar även med turbo
EDIT.... Geeezuz..
du skrev juh 16v..
ja tänkte på en volvo med 8v evotopp.. doh..
gå å skäms med mig... *S*
Senast redigerad av Kadett4wd den sön dec 30, 2007 9:31 pm, redigerad totalt 1 gånger.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
jepp
porr å snusk helt enkelt, Väldigt snyggt gjord, får man fråga vad en sånn pläs kostar ???
jag är nyfiken på turbosar till Volvo femmor med Enkelt inlopp,
jag är sugen på en garret 3582 med rostfria avgashuset från , men jag pratat med Jesper han har lurat i mig att schwitser är bra
kan jag skicka ett PM christer?
jag är nyfiken på turbosar till Volvo femmor med Enkelt inlopp,
jag är sugen på en garret 3582 med rostfria avgashuset från , men jag pratat med Jesper han har lurat i mig att schwitser är bra
kan jag skicka ett PM christer?
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D ))
Åker BMW 123 D ))
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 202
- Blev medlem: sön dec 02, 2007 5:48 pm
- Ort: Göteborg