Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport
Det här är en sån där tråd som jag inte har så mycket att tillägga till. Man har ju inte kunskaper att ens försöka.
Jobba på!
Jobba på!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
...Jag blir grinfärdig när jag ser sånt här. Det är coolt, snyggt, hur tufft som helst och du besitter fräs och svarvkunskaper som man bara kan drömma om.
Det man själv gör ser ut som skit i jämförelse, men när man ser sånt här blir man sporrad att lägga ner extra tid!
Lycka till med byggandet, kommer bli kanon bra!
/David
Det man själv gör ser ut som skit i jämförelse, men när man ser sånt här blir man sporrad att lägga ner extra tid!
Lycka till med byggandet, kommer bli kanon bra!
/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Tackar!
Men jag måste säga att ni verkar ha jävligt dåligt självförtrende.
Klart som fan att ni inte har kunskaper om ni inte försöker någon gång. Hur tror ni jag har lärt mig allt? Jag har lärt mig genom att helt enkelt att börjat bearbetat någon bit till jag fått in känslan för maskinen sen är det bara att köra på.
Efter ett tag så kan man svarva och fräsa.
Det viktigaste är att man är nogran och tar tid på sig så blir det bra i slutändan.
Jag är nog ganska säker på att ni kan lära er det mesta bara ni läger ned lite energi på att lära er sakerna.
Kom bara ihåg dom här två sakerna:
-Var nogran och tänk igenom allt.
-Snåla inte, då blir det oftast skit, Jag jobbar hälldre en massa extra för att ha råd att köpa rätt saker, även om det nu resulterar i att all min fritid går åt till att jobba.
Lycka till med lärandet av era nya kunskaper!
Men jag måste säga att ni verkar ha jävligt dåligt självförtrende.
Klart som fan att ni inte har kunskaper om ni inte försöker någon gång. Hur tror ni jag har lärt mig allt? Jag har lärt mig genom att helt enkelt att börjat bearbetat någon bit till jag fått in känslan för maskinen sen är det bara att köra på.
Efter ett tag så kan man svarva och fräsa.
Det viktigaste är att man är nogran och tar tid på sig så blir det bra i slutändan.
Jag är nog ganska säker på att ni kan lära er det mesta bara ni läger ned lite energi på att lära er sakerna.
Kom bara ihåg dom här två sakerna:
-Var nogran och tänk igenom allt.
-Snåla inte, då blir det oftast skit, Jag jobbar hälldre en massa extra för att ha råd att köpa rätt saker, även om det nu resulterar i att all min fritid går åt till att jobba.
Lycka till med lärandet av era nya kunskaper!
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Stiligt Bygge
Hej Ajden måste säga att jag diggar bygget kommer att följa den här tråden
MVH Calle, i Surkåls land München
MVH Calle, i Surkåls land München
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D ))
Åker BMW 123 D ))
Bra skrivet!Ajden skrev:Tackar!
Men jag måste säga att ni verkar ha jävligt dåligt självförtrende.
Klart som fan att ni inte har kunskaper om ni inte försöker någon gång. Hur tror ni jag har lärt mig allt? Jag har lärt mig genom att helt enkelt att börjat bearbetat någon bit till jag fått in känslan för maskinen sen är det bara att köra på.
Efter ett tag så kan man svarva och fräsa.
Det viktigaste är att man är nogran och tar tid på sig så blir det bra i slutändan.
Jag är nog ganska säker på att ni kan lära er det mesta bara ni läger ned lite energi på att lära er sakerna.
Kom bara ihåg dom här två sakerna:
-Var nogran och tänk igenom allt.
-Snåla inte, då blir det oftast skit, Jag jobbar hälldre en massa extra för att ha råd att köpa rätt saker, även om det nu resulterar i att all min fritid går åt till att jobba.
Lycka till med lärandet av era nya kunskaper!
Två av mina deviser här i liver är: Det man inte kan, det får man lära sig och Hellre dum en gång än alltid(gäller att man alltid ska våga fråga, hur dumt det än känns.
Tyvärr så har jag inte tillgång till fräs, svarv och en massa saker jag vill ha.
Fräsa och svarva är inte så svårt faktiskt och dessutom roligt.
Jo, jag menar det. Det var ett tag sen man läste teknisk och räknade belastningar, och programmet du har såg ju rätt smutt ut men man måste ju sätta upp villkoren för det så att det räknas på rätt grejer.
Jag tror säkert att jag skulle kunna fixa det, om tid fanns.
Jag tror säkert att jag skulle kunna fixa det, om tid fanns.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ja, om tid och pengar fanns hade jag säkert kunnat slänga ihop något som tog sig frammåt, säkerligen hyffsat bra iaf. Men Jag har aldrig lärt mig att beräkna belatningar osv. så min bil hade säkerligen inte varken hållt speciellt bra eller haft så bra väg hållning och jag hade säkerligen satt dit extra rör i ramen som inte behövs för jag trodde de gjorde det. =P
Men som sagt, grymmt bygge och lycka till.
Men som sagt, grymmt bygge och lycka till.
Har ni sett den här ombyggnationen?
http://videos.streetfire.net/video/db84 ... ff3576.htm
Forumtråden, lite rolig läsning.
http://www.motorgeek.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9648
Sammanfattat, en kille stoppade in en Audi 4.2 V8 i en gammal Lotus Esprit. :9
http://videos.streetfire.net/video/db84 ... ff3576.htm
Forumtråden, lite rolig läsning.
http://www.motorgeek.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9648
Sammanfattat, en kille stoppade in en Audi 4.2 V8 i en gammal Lotus Esprit. :9
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tackar för dom där länkarnamattias skrev:Har ni sett den här ombyggnationen?
http://videos.streetfire.net/video/db84 ... ff3576.htm
Forumtråden, lite rolig läsning.
http://www.motorgeek.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9648
Sammanfattat, en kille stoppade in en Audi 4.2 V8 i en gammal Lotus Esprit. :9
Har funderat en hel del på hur jag skulle lösa växelänkaget och det fanns det bilder med i tråden så nu slipper jag fundera ut något helt eget.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt: