Aggregat
Aggregat
Har hittat ett aggregat som jag har lite frågor om:
Garrett GT40, 59mm inlopp, 65mm turbinhjul, minsta turbinhuset med A/R 0.94.
Skulle det funka på en B23 med ca 350-400 kusar?
Vad ska man ge för det, är nytt
Garrett GT40, 59mm inlopp, 65mm turbinhjul, minsta turbinhuset med A/R 0.94.
Skulle det funka på en B23 med ca 350-400 kusar?
Vad ska man ge för det, är nytt
aggregat
jag körde med ett liknade aggregat tidigare men det var ett holset hx40 med samma innermått/turbinjul.kommer inte ihåg a/r:et men det funkade bra på min b20 motor iallfall.den borde ha gett 350+hästar med bra respons.jag betalade 4500 för det aggregatet.det var endast "provkört" när jag fick hem det.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
under 400hk fungerar ett mindre bättre.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
http://www.turbocalculator.com/view-pro ... 02-001-012 kansje dette gir svar på frågen.....
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
körde med ett 48mm inlopp t04e på min 16v förut o de räckte till 12.38 på strippen medd bakelitdäck så nog tror ja det är stort nog för en b20 till o börja med
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 763
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
Borde väl gå bättre än det gör på en 2-taktare, lät som en roligare idé!
Vart hittar man såna flugsnurror är väl bara frågan..
Vart hittar man såna flugsnurror är väl bara frågan..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 763
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
- Ort: Umeå / Skärgården