Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Helt sjukt fränt x-jobb
Sen att det går så fort och är en sån uppdatering på STS gör ju inte saken sämre
Vad går du för utbildning där man kan göra nåt sånt här
Jag ser redan fram emot nästa uppdatering Ajden
/NXJ
Sen att det går så fort och är en sån uppdatering på STS gör ju inte saken sämre
Vad går du för utbildning där man kan göra nåt sånt här
Jag ser redan fram emot nästa uppdatering Ajden
/NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Jag går "Arena inovativteknik och företagande med inriktning mot bilsystemteknik" men det spelar inte någon direkt roll vad man gå för att få göra ett sånt här jobb. Viktiga är nog att man kan visa att man klarar av att slutföra ett sånt här jobb och för det hade jag Spriten att visa upp. Och sen att man kan visa att finnanseringen är ordnad innan man börjar och det fixade jag med att ungefär inte göra något annat än att jobba i ett halvår innan.* * * NXJ * * * skrev:Helt sjukt fränt x-jobb
Sen att det går så fort och är en sån uppdatering på STS gör ju inte saken sämre
Vad går du för utbildning där man kan göra nåt sånt här
Jag ser redan fram emot nästa uppdatering Ajden
/NXJ
Kommer med största sanorlikhet en uppdatering i morgon också. Nu när det är tenta period blir det bara några timmar jobb varje kväll så det blir inte några stora uppdateringar.
I dag har jag fått hem fäljarna och två bromsskivor. Tyvärr har jag bara fått tag på två lämpliga skivor till den så är det någon som har två skivor fran en audi rs4a eller andra skivor med måtten 355*34mm med löst centrum köper jag dom av er.
Har även köppt bromsok men bussgods är av någon konstig anledning väldigt långsamma söder om stockholm, men norr om är dom snabb :conf: Skivorna tog bara en dag att få.
Har haft en jädra tur med timingen med det här bygget, för fårra året blev garageföreningen på skolan utslängd vilket gjorde att vi blev tvungna att bygga ett nytt garage som jag lånade ut en del pengar till och sen sket skolan i att betala hyran för det nya stället så jag trodde jag aldrig skulle få se dom pengarna igen. Men nu fick jag tillbaka nästan allt vilket gjorde att jag har råd att handla bromsar till bygget annars skulle jag inte ha haft råd förens kanske i slutet av sommaren.
Bild på skivorna. Fäljarna kommer bild på senare, när jag varit och packat upp dom.
Har även köppt bromsok men bussgods är av någon konstig anledning väldigt långsamma söder om stockholm, men norr om är dom snabb :conf: Skivorna tog bara en dag att få.
Har haft en jädra tur med timingen med det här bygget, för fårra året blev garageföreningen på skolan utslängd vilket gjorde att vi blev tvungna att bygga ett nytt garage som jag lånade ut en del pengar till och sen sket skolan i att betala hyran för det nya stället så jag trodde jag aldrig skulle få se dom pengarna igen. Men nu fick jag tillbaka nästan allt vilket gjorde att jag har råd att handla bromsar till bygget annars skulle jag inte ha haft råd förens kanske i slutet av sommaren.
Bild på skivorna. Fäljarna kommer bild på senare, när jag varit och packat upp dom.
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Ajden,
Inspirerande bygge!
Kommer du göra vridstyvhetstest framöver?
Själv har även jag ett röramsbygge som lurar i bakhuvudet och blir inte mindre sugen på att sätta igång när man ser detta, dock skall garaget fixas först...
Nu har du väl notchat det mesta, men ett litet tips vad gäller notchningen är att helt enkelt använda sig av svarven och sätta röret i en gammal klämringshållare för svarvbommar, då kan man enkelt justera vinkel och centrering/ excentrering.
MVH/
Simon
Inspirerande bygge!
Kommer du göra vridstyvhetstest framöver?
Själv har även jag ett röramsbygge som lurar i bakhuvudet och blir inte mindre sugen på att sätta igång när man ser detta, dock skall garaget fixas först...
Nu har du väl notchat det mesta, men ett litet tips vad gäller notchningen är att helt enkelt använda sig av svarven och sätta röret i en gammal klämringshållare för svarvbommar, då kan man enkelt justera vinkel och centrering/ excentrering.
MVH/
Simon
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
Jo ska göra ett vridstyvstest sen när allt är där, måste i med motor och låda och rockerfästen innan jag kan sätta dit de sista delarna, desutom kommer motor och låda att vara med i att öka vridstyvheten.
I kväll har jag punktat dit alla A-armsfästen, i morn blir det att helsvetsa och kapa rent dom.
I kväll har jag punktat dit alla A-armsfästen, i morn blir det att helsvetsa och kapa rent dom.
Nu kommer uppdateirngen som jag skulle ha gjort i går kväll om jag inte glömde kameran.
Helsvetsat alla infästningar och monterat A-armarna.
Blev även tvungen att ställa dit hjulen för att se hur det verkar bli.
Fick oken i dag, tog nästan en vecka med bussgods, meåste varit någon typ av långsamhetsrekord för dom, är ju nästan som om det skulle ha varit skickat med posten Ok så långsamt var det kanske inte
Blev 4 st Alcon 6-kolvsok från peter schmidt (f1 här på forumet), är det någon mer som behöver ok så har han en hel hög med ok att välja imellan.
Gick precis i fälgen, kanske blev lite onödigt stort med tanke på den ofjädrade vikten, men jag kommer köra ganska mycket på mittsverigebanan och den kräver en hel del av bromsarna så jag tyckte det var lika bra att slå på stort.
Helsvetsat alla infästningar och monterat A-armarna.
Blev även tvungen att ställa dit hjulen för att se hur det verkar bli.
Fick oken i dag, tog nästan en vecka med bussgods, meåste varit någon typ av långsamhetsrekord för dom, är ju nästan som om det skulle ha varit skickat med posten Ok så långsamt var det kanske inte
Blev 4 st Alcon 6-kolvsok från peter schmidt (f1 här på forumet), är det någon mer som behöver ok så har han en hel hög med ok att välja imellan.
Gick precis i fälgen, kanske blev lite onödigt stort med tanke på den ofjädrade vikten, men jag kommer köra ganska mycket på mittsverigebanan och den kräver en hel del av bromsarna så jag tyckte det var lika bra att slå på stort.
Tackar båda två.
Är det att jag är inne i den fasen i bygget nu att det händer mycket, därför det går att uppdatera så här ofta.
Finns ingen anledning att inte åka på corvette fälgarna sen, tror inte det är många fälgar som kommer i närheten när det gäller vikt per krona. Och brädden stämmer med det jag hade räknat på.
Jobbar justnu med att försöka övertala Fård naven att sammarbeta med covettfälgarna, men dom är lite motstridig.
Är det att jag är inne i den fasen i bygget nu att det händer mycket, därför det går att uppdatera så här ofta.
Finns ingen anledning att inte åka på corvette fälgarna sen, tror inte det är många fälgar som kommer i närheten när det gäller vikt per krona. Och brädden stämmer med det jag hade räknat på.
Jobbar justnu med att försöka övertala Fård naven att sammarbeta med covettfälgarna, men dom är lite motstridig.
I kväll hade jag tänkt borra nya hål för hjulbultarna, men det sket sig.
Var 5/120 på corvettffälgarna och det resulterade i att skulle jag borra det i Fård naven skulle det knappt bli något kvar utanpå bultarna.
Fick svarva till extrabitar att sätta dit på naven för att få lite mer gods utanför bultarna.
Började med att skära ut dom groft i en plåt och sen borra ett hål i mitten för att kunna sätta upp dom i svarven.
Svarvade rent naven på baksidan och på kanten för att få metal mot metal och inge rost i mellan.
Plattorna svarvade jag med ca 4 tiondelar under och värmde dom med gasen för att krympa på dom på navet.
Slutresultatet, man ser knappt att det är två delar som den består av och jag tror inte hållfastheten blir så stor skillnad häller, har gjort så här tidigare på lite olika saker och det har funkat. Hjulbultarna kommer även att vilja hålla ihop allt.
Nu när jag ändå håller på med naven så slänger jag upp en bild på de andra bitarna till de bakre naven som jag svarvade om i julas.
Var 5/120 på corvettffälgarna och det resulterade i att skulle jag borra det i Fård naven skulle det knappt bli något kvar utanpå bultarna.
Fick svarva till extrabitar att sätta dit på naven för att få lite mer gods utanför bultarna.
Började med att skära ut dom groft i en plåt och sen borra ett hål i mitten för att kunna sätta upp dom i svarven.
Svarvade rent naven på baksidan och på kanten för att få metal mot metal och inge rost i mellan.
Plattorna svarvade jag med ca 4 tiondelar under och värmde dom med gasen för att krympa på dom på navet.
Slutresultatet, man ser knappt att det är två delar som den består av och jag tror inte hållfastheten blir så stor skillnad häller, har gjort så här tidigare på lite olika saker och det har funkat. Hjulbultarna kommer även att vilja hålla ihop allt.
Nu när jag ändå håller på med naven så slänger jag upp en bild på de andra bitarna till de bakre naven som jag svarvade om i julas.
Ja vad ska man säja vad gäller kreativitet
Men kommer du ner på bana med den där replikan när den är klar ?Då lär folk ha krav på att det ska presteras
Men modigt och tufft val.Härligt med såna människor.
Men kommer du ner på bana med den där replikan när den är klar ?Då lär folk ha krav på att det ska presteras
Men modigt och tufft val.Härligt med såna människor.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???