Viktjustering M-stakar
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Det var jag som illustrerade.. Sen så är det som Jens skriver, att man undviker att ta på långsidorna, men framförallt undviker man att ta från lageröverfallens undersida.. tvärt emot vad kg-skriverJohan skrev:var exakt på staken anser du att man kan ta bort material? har du lust att illustrera som larsat hade gjort?Jens Gustavsson skrev:balansera bara på stor och lill ända. annars försvagas staken. 10g var ganska mycket!
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
I allmänhet kan man säga att bör bara ta matrial på stor o lillände,
och man ska undvika att ta bort mer än 10gr. Ta bara bort "gjutskägget".
och man ska undvika att ta bort mer än 10gr. Ta bara bort "gjutskägget".
Volvo forever, ---spikar det, öka laddet lite till---
Även gått under namnet Qula
http://w1.583.telia.com/~u58304000/
Även gått under namnet Qula
http://w1.583.telia.com/~u58304000/
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Priset är /st. lagrena är väl gjorda i ngn bronslegering, så den färgen skall det nog inte va ngt konstigt med. Givetsvis ska det inte va repor eller massa glapp, men det är inte vanligt förekommande.anton__b skrev:okej.. per styck då eller ? =P... alltså lagrena som sitter på nu är typ gul/brun färgade set typ ut som vanliga vevlager som är helt färdiga!! så dom borde väl vara till att byta?? eller hur ska dom se ut?
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
- stoffehansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 205
- Blev medlem: sön jan 30, 2005 3:27 pm
- Ort: Havdhem(gotland)
- Kontakt:
ett annat trick är vad jag kallar "bondbalansering" skaffa/låna en bra våg som helst kan väga tiondelsgrammet, sedan väger du kolvar (med ringar och kolvabult) sen väger du alla stakarna, ANTECKNA! sen tar du fram miniräknaren och räknar, när det är klart sätter du i hop lättaste staken med tyngsta kolven osv, sedan väger du dem och slipar insidan av kolvarna tills alla väger lika! när du är klar med det så där du dit gamla svänghjul och sätter upp i en däckbalanserings maskin och balanserar det också! VIPPS så hade du en fin bond balanserad motor!
Bond balansering e inte dumt. appropå m-stakar så kan man också
borra 4st hål i dom så blir dom lite lättare men dom tappar en del hållbarhet men upp till ca:200hk har jag inte märkt några problem
sen finns det ju alltid massa grejer man kan göra i en motor frågan e bara hur länge den skall hålla hur mycket saker o ting får kosta..
det e ju alltid nått, en grej till polera vevstakarna....
borra 4st hål i dom så blir dom lite lättare men dom tappar en del hållbarhet men upp till ca:200hk har jag inte märkt några problem
sen finns det ju alltid massa grejer man kan göra i en motor frågan e bara hur länge den skall hålla hur mycket saker o ting får kosta..
det e ju alltid nått, en grej till polera vevstakarna....
Plast härdar kropp å själ