Ersvikens grå 242a
hakno skrev:Hej du!
Kikade igenom tråden, fin bil. Tar du den till Mellansel, eller?
Såg också att du sökte en turbofälg (och att du fått tag på den) Jag har en nylackad silvermetallic liggande utan däck om du behöver nån i reserv.
Ha det!
/Hakke
Låter perfekt det!
Jo målet är att kärran ska hit till byn så snabbt som möjligt, har lite småfix som jag har som mål att ordna först dock.
Blev så inspirerad av din bur sist jag varförbi å hälsade på så nu är hela inredning ute för fullbursbygge. Delarna till en ny turbomatad motor börjar också ligga i högar spridda i förrådet !
Forumets långsammaste byggtråd fortsätter i samma långsamma tempo.
Lite uppdateringar kan i alla fall avslöjas.
Funderar på hur i hela friden den nya snurran ska få plats, att luta upp den nya turbomotorn kan vara en av lösningarna
Ny ic inhandlad från KL-racing, passar perfekt som det ser ut i dagsläget.
Tjälen hade äntligen börjat gå ur backen så pass att garagedörrarna gick att öppna, så 242an har fått se solen för första gången, fattas nu bara de bakre stöttorna till buren, sen ska inredningen in i kärran för sista gången (i år i alla fall, förhoppningsvis)
Brorssan hade tagit hem svetsen till dorotea så att göra sista rycket på buren var bara att glömma. Istället riktades blickarna på isbilen som stod lite övergiven nere på gården, efter att ha funderat i ca 5sek uppkom iden med turbokonvertering av denna kärra.
Men se där, efter lite skruva så krälar nu katten runt på gräsmattan istället för att bromsa avgaser under bilen.
Bild under byggets gång, fick ändra dragningen på 2an för att få alla röra lika lång.
Snurra på plats.
Farbror holset modell mindre står för trycket.
I år blir det första semestern också så det gäller att ta sig i kragen så man har bilarna körbara till vinterns isbanor.
klart-slut-kom
Lite uppdateringar kan i alla fall avslöjas.
Funderar på hur i hela friden den nya snurran ska få plats, att luta upp den nya turbomotorn kan vara en av lösningarna
Ny ic inhandlad från KL-racing, passar perfekt som det ser ut i dagsläget.
Tjälen hade äntligen börjat gå ur backen så pass att garagedörrarna gick att öppna, så 242an har fått se solen för första gången, fattas nu bara de bakre stöttorna till buren, sen ska inredningen in i kärran för sista gången (i år i alla fall, förhoppningsvis)
Brorssan hade tagit hem svetsen till dorotea så att göra sista rycket på buren var bara att glömma. Istället riktades blickarna på isbilen som stod lite övergiven nere på gården, efter att ha funderat i ca 5sek uppkom iden med turbokonvertering av denna kärra.
Men se där, efter lite skruva så krälar nu katten runt på gräsmattan istället för att bromsa avgaser under bilen.
Bild under byggets gång, fick ändra dragningen på 2an för att få alla röra lika lång.
Snurra på plats.
Farbror holset modell mindre står för trycket.
I år blir det första semestern också så det gäller att ta sig i kragen så man har bilarna körbara till vinterns isbanor.
klart-slut-kom
Jag vet inte men jag tror jag tar priset för långsammaste byggtråd..
Kul att se att det rör på sig, den gråe blir ju mkt intressant att följa utvecklingen på.
Kul att se att det rör på sig, den gråe blir ju mkt intressant att följa utvecklingen på.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nja det får lov att håll, ska byta bottendel till en med svarvade turbokolvar och nya stakar, ska in med en ny och fräsh låda då den förra gav upp, bakvagn håller stabilt nu med nya axeln så det är nog löstTAXI674 skrev:Hallåå!ska du sätta turbo på isbilen åxå?men hur ska du få den å hålla då da?den höll juh knappt med 16v orginal?
Blir Ms v3 alá backeliten som motorstyrning också, mkt bonnmek men målet är väl att bilen ska hänga med på ledingbanan också
Re: Ännu en gammal 242a
Var ut i garaget nu i veckan och hittade åt 242an, i andra garaget hittade jag 16v turbomotorn som tidigare satt i isbilen.
De gamla motorfästena som jag gjort till sug 16v motorn passade inte då ena sidan kom ivägen för oljereturen, så jag tillverkade nya!
Hittade en Getrag 265a i källaren också så jag började passa in spakstället från en m90 på den. (måste kortas också)
Nästa uppdatering kommer förhoppningsvis detta år
De gamla motorfästena som jag gjort till sug 16v motorn passade inte då ena sidan kom ivägen för oljereturen, så jag tillverkade nya!
Hittade en Getrag 265a i källaren också så jag började passa in spakstället från en m90 på den. (måste kortas också)
Nästa uppdatering kommer förhoppningsvis detta år
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: Ännu en gammal 242a
Trevligt bygge!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Re: Ännu en gammal 242a
Tack Jonas!
Byggandet fortsätter så sakteliga framåt.
Trigger har fixats, tack till JL garaget som sanbbt och smidigt fixade fram en m20 givare!
Köpt en ny Ic som passas in.
Fick tag på en ny oljekylare från en bmw 7 serie så planen är att ha den under/framför ic´n.
Bror såg att insuget tog i bromsservot så han var snäll och svetsade om det åt mig.
Byggandet fortsätter så sakteliga framåt.
Trigger har fixats, tack till JL garaget som sanbbt och smidigt fixade fram en m20 givare!
Köpt en ny Ic som passas in.
Fick tag på en ny oljekylare från en bmw 7 serie så planen är att ha den under/framför ic´n.
Bror såg att insuget tog i bromsservot så han var snäll och svetsade om det åt mig.
Re: Ännu en gammal 242a
Blir riktigt bra det där Oskar.Kämpa på
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel