Farbror blå i de grå

Tjata om vad som helst .
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Farbror blå i de grå

Inlägg av Madrace »

Hehehe... Läste något om en burnande B18 med snuten bredvid. Och då kom jag genast ihåg en lite händelse som hände mig för ett par år sen i Lycksele:

Jag var chafför på en 240 turbo och vi hade stannat till på bångvägen för att släppa av någon, alla klev ur för att ta en cigg men en kille satt kvar och övertalade mig att göra en liten burn :wink: Eftersom jag aldrig är svårövertalad me sånt så låste jag fast bilen på plats. De gick lite tungt i början men så småning om kom varven upp o tvåan åker in. Killen som sitter bak kliver ur och säger "Ta iväg mot rondellen o vänd där" De andra står med glädjande blickar en bit in på trottoaren och jag pumpar lite på tvåans växel samtidigt som jag ser i backspegeln att de kommer en bil längre bort efter vägen. Dimman tjocknar mer o mer bakom, jag slänger in treans växel och fortsätter en kort stund innan jag släpper iväg bilen hehe.. Blir en lång burn iväg mot rondellen och jag börja undra var bilen jag såg i backspegeln tog vägen :D När jag kommer tillbaka in i dimman ser jag framlysen på en bil som står mitt i dimman. OOOPS.. de var visst snutfan som stannat till bakom mig när jag drog iväg. Jag ser en blåkläd typ stå med penna och block för att fråga ut dem som stog på trottoaren. Jag tog mitt förnuft till fånga och gled bara lungt förbi. Parkerade sedan nån km därifrån och inväntade ringsignal. Efter ett par minuter ringer en kille och ber mig hämta dem och sa att de var lungt.. de vistte förstås inte vem jag var hade de visst sagt hehe. När jag sen hämtade dem får jag höra att polisen hade stannat till bara drygt en meter bakom mig medans jag stog stilla men de var så mycket rök att de inte kunde läsa regnr.

mattias jag fick lite bråttom iväg men nu är resten med.
Senast redigerad av Madrace den ons feb 23, 2005 12:00 am, redigerad totalt 2 gång.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Får man höra en fortsättning på berättelsen eller tog censuren vid? :-D :twisted:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

"När jag sen hämtade dem får jag höra att polisen hade stannat till bara drygt en meter bakom mig medans jag stog stilla men de var så mycket rök att de inte kunde läsa regnr."

HEHE det är rätt! :D
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

HEHE ja helt klart. :D Har ju hänt att man har gömt hela kajen i Umeå i den härliga gummiröken också. De var lite synd inte pirueten i Lycksele kom med i Bilsport sist de var där. Men väldigt rökigt blev de den gången med.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Madrace skrev:HEHE ja helt klart. :D Har ju hänt att man har gömt hela kajen i Umeå i den härliga gummiröken också. De var lite synd inte pirueten i Lycksele kom med i Bilsport sist de var där. Men väldigt rökigt blev de den gången med.
Med Söders GTO?
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

Japp! :lol: Du smet väl före när jag skulle ut från parkeringen?
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Var så länge sen så jag minns inte så mycke, var en fin burn iaf =)
Min 140 skar längre bort på skolområdet några minuter senare, hehe
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

Ja de var ju rätt längesen, lever den 140 nu? eller skrotad. Går guldfärgade 142 med B23 turbo kvar i Lycksele idag?
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Madrace skrev:Ja de var ju rätt längesen, lever den 140 nu? eller skrotad. Går guldfärgade 142 med B23 turbo kvar i Lycksele idag?
Cabbade den ju å körde så i 2 år, sen fick den förgrymmade knohultarn tag på den och skickade den på skroten... :twisted: :-D

Sista jag vet om guldfärgade är att b230:n som satt i togs ut och sattes i en 240, tror dom höll på att sätta en b21et i den för ett par år sen, men jag vet inte om det blev nåt med det
Riktigt nergången var den sist jag såg den iaf, rostig som fan och allmänt skabbig
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

Jo jag minns den som cab hehe lackeringen var nästan identisk som min isbil som börjar se rätt sliten ut också. Vetefan om den kommer få va med längre men har ju hängt med rätt många år så.

Jaha rosten kom på den med, är för jävligt denna rost. Den som var rätt fin sist jag såg den :cry:
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Madrace skrev:Ja de var ju rätt längesen, lever den 140 nu? eller skrotad. Går guldfärgade 142 med B23 turbo kvar i Lycksele idag?

Nej tyvärr.... jag sålde den...måste vart under stor sinnesförvirring #-o som de skedde,för de var en väldigt bra början att bygga på.
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Jonas T »

Referatet ovan får mig onekligen att minnas: (borde väl vara preskiberat nu?)

När man köpte sin första räzerbil för ett antal år sedan (en 164 sugmotor TrippelWeber H3-kam Steg4-topp mm) Precis nyköpt dessvärre ordentligt obesiktigad och man vart gaskåt som det värsta. Vad gör man jo kompisen hade en Bes 164 med samma färg som man snabbt växlade skyltar med och ner på stan å gasa. Hmm det var troligen i strid med gällande bestämmelser eller? Vid ett rödljus så fick man order av ölintagande medpassagerare att ge benet med önskvärd rökutveckling som följd. Vad man inte observerade tack vare den immiga bakrutan var att länsman stog bakom mig. Efter att ha kanat över korsningen med både ettan och tvåan helt urvarvade så kunde blåljus anas i backspegeln. Nu steg pulsen betydligt och man fick en flashback om dagar i fängelset med mindre trevliga kamrater. Ur polisbilen stiger en ensam kvinnlig polis som sliter körkortet ur handen på och mer eller mindre skriker i falset. Vad FAN håller du på med din Jävla IDIOT!!!!!!!!!!!! Då helt osannolikt så får hon ett anrop om olycka! Nä nu har jag inte tid med er dårar längre, ser jag den här bilen igen så ska du akta dig säger hon och åker iväg med en rivstart. Tillbaks in i bilen till jublande kamrater som kräver att vi gör om det en gång till..............

Undrar vad man hade fått om skyltbytet uppdagats? Puh!
Senast redigerad av Jonas T den fre feb 25, 2005 8:46 am, redigerad totalt 1 gånger.
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

:lol: :D :-D Ja man ska ha tur ibland med. Finns ett antal insedenter med polis inblandad man skulle kunna skriva hehe.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

haha det är fan märkligt men man får fan kalla kårar när snutfan är i närheten, var på väg hem från polarn en kall höstkväll & bakrutan var igenimmad så såg ja lysen bakom & vägen hem är 70-50-70-50 osv.. så man brukar ju hålla ungefär en 80.. men just när ja svängde ut på vägen & såg lysena bakom så tänkte ja, fan tänk om de är snuten.. sen kom självklart den andra hjärnhalvan in: men är du dum hur stor e chansen att de är snuten.. så man drog väll upp bilen i 60 nånting, tänkte att kan ju köra lite lugnt motorn är ju kall oså ingen brådska sen börjar de blinka bakom.. vafan är de som lyser.. tog en stund innan man kopplade, ajfan snuten :P jaha stannar & öppnar dörrn, kommer fan en snut & säger: jaha du har inget körkort va? öhhhh jo säger ja.. jaha får ja se på de då? javisst visar körkortet.. jaha säger snuten såg att det inte var du som ägde bilen (man skrattar lite åt polarn inombords hans bil & han fick uppskov på kortet pga olovlig körning & nästan onyktert med 0,19 promille :P ) sedan fick man blåsa.. och sen skulle man åka vidare.. tog de självklart lite lugnt därifrån snuten drog på rätt bra framför men när man kommer fram mot trafikljusen så står snuten & väntar.. trycker på bromsen lite lätt.. inget händer... MEN VAFAN!!! trycker plattan i mattan & bilen stannar tvärt.. tro fan att vinkeln in i bromscylindern som var lagad med en pålimmad 50 öring hade gett sig, hade vart så jävlans snyggt & tryckt te snutbilen i röven :) :) :) man kan ju ändå fråga sig hur man får tanken om att de är en snutbil bakom när allt man ser är 2 svaga ljuspunkter... tror fan man har nå slags 6e sinne alltså
Skriv svar