Ximon - E30 S38 DRAG 2009 - 7.94 sek @ 285 km/h
Fränt, måste bara vänta tills jag kommer hem, photobucket är spärrat på jobbet 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- MotorKnyttet
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 239
- Blev medlem: fre jan 05, 2007 4:32 pm
- Ort: Gotland
Jeeeeäävar va ilsken de låter.
(läs ståpäls)
Har väntat länge på å få höra en BMW sexa som låter VASST och anorlunda mot alla andra.
Nu sitter man å biter på naglarna så det smakar armbåge, i väntan på att få se och HÖRA den live.
Kommer du till Action Meet på Mantorp 1-2 aug? Det blir isf. där som 8an sätts, eller hur va.
Mvh/ Tobbe P
Ps. dina gamla fjäderben funkar fortfarande.


Har väntat länge på å få höra en BMW sexa som låter VASST och anorlunda mot alla andra.

Nu sitter man å biter på naglarna så det smakar armbåge, i väntan på att få se och HÖRA den live.
Kommer du till Action Meet på Mantorp 1-2 aug? Det blir isf. där som 8an sätts, eller hur va.

Mvh/ Tobbe P
Ps. dina gamla fjäderben funkar fortfarande.

- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
- Ort: Piteå
hörde via djungeltelegrafen att maskinen skulle plågas i bänken igårkväll..
ge oss en rapport!
ge oss en rapport!
E21 Turbo
Min bil!
Min bil!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Det är inte klart än men den vill ge effekt i alla fall.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Ingående axel i bänken hade blivit vriden efter bromsningen av monstret 

7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Tack tack! Trevliga kommentarer
Då var vi klara med bromsningen för den här gången
Ikväll har vi bara kört några svep, och mest koncentrerat oss på att få fram lite data att beställa converter efter.

Motorn är hel, och verkar trivas något oerhört!
Återstående innan den hamnar i bilen igen är dubbla wg:s då vi haft problem med att 88:an ville ladda mer än vi ville
Angående effekt, som verkar vara det folk vill veta så är det svårt att säga vad motorn lämnar. Vi har varit upp i 8500 rpm och 2,5 bar laddtryck, men då kunde inte effekten mätas, så ikväll körde vi ett svep och lyckades få bänken att streta emot 1201 hk vid 8200 rpm och 2,0 bars laddtryck.
Att dessa siffror inte visar vad den kommer lämna när den får sjunga ut kanske står klart, men jag tänker inte spekulera i vilken maxeffekt den lämnar. Det får slutfarterna på strippen utvisa
Tyvärr verkar det som att det var i överkant av vad bänken mäktade med när vi matade på 2,5 bar och 8500 rpm...

Inte kul att det blev så, men det är väl inte så mkt att göra åt. Hoppas Phredde och Robert hittar på någon smart lösning så dom kan bromsa ur volvo-motorn!
Slutligen, tack till alla inblandade, och speciellt till er som hjälpt till på slutet som gjort det möjligt att starta upp den och bromsa klart inom 3 dygn. Ni vet vilka ni är!
Spciellt tack till Robert Ågren som med sin lugna och metodiska stil skött bänken på ett utmärkt sätt!
Även Mekonomen som sponsrat med olja under bromsningen och utlåning av bil att frakta motorn i.


Självklart stort tack till PPF/Ärtan/MRM som gett fin support och tips.
Nu återstår att få bilen klar så fort som möjligt så att det blir nå åka av i sommar
/Simon

Då var vi klara med bromsningen för den här gången

Ikväll har vi bara kört några svep, och mest koncentrerat oss på att få fram lite data att beställa converter efter.

Motorn är hel, och verkar trivas något oerhört!
Återstående innan den hamnar i bilen igen är dubbla wg:s då vi haft problem med att 88:an ville ladda mer än vi ville

Angående effekt, som verkar vara det folk vill veta så är det svårt att säga vad motorn lämnar. Vi har varit upp i 8500 rpm och 2,5 bar laddtryck, men då kunde inte effekten mätas, så ikväll körde vi ett svep och lyckades få bänken att streta emot 1201 hk vid 8200 rpm och 2,0 bars laddtryck.
Att dessa siffror inte visar vad den kommer lämna när den får sjunga ut kanske står klart, men jag tänker inte spekulera i vilken maxeffekt den lämnar. Det får slutfarterna på strippen utvisa

Tyvärr verkar det som att det var i överkant av vad bänken mäktade med när vi matade på 2,5 bar och 8500 rpm...

Inte kul att det blev så, men det är väl inte så mkt att göra åt. Hoppas Phredde och Robert hittar på någon smart lösning så dom kan bromsa ur volvo-motorn!
Slutligen, tack till alla inblandade, och speciellt till er som hjälpt till på slutet som gjort det möjligt att starta upp den och bromsa klart inom 3 dygn. Ni vet vilka ni är!
Spciellt tack till Robert Ågren som med sin lugna och metodiska stil skött bänken på ett utmärkt sätt!
Även Mekonomen som sponsrat med olja under bromsningen och utlåning av bil att frakta motorn i.


Självklart stort tack till PPF/Ärtan/MRM som gett fin support och tips.
Nu återstår att få bilen klar så fort som möjligt så att det blir nå åka av i sommar

/Simon
Grattis till en mkt arg och trevlig motor...lär ju bara trivas bättre med lite mer ladd ju!! blir kul att följa er på midnight sun!!
Hur som helst så lär ju en ny ingående axel i induktionshärdat orvar-(uddeholms), eller 2541-04 råda bot på axelproblemen......antar att det är prima blötjärn orginal...?
Hur som helst så lär ju en ny ingående axel i induktionshärdat orvar-(uddeholms), eller 2541-04 råda bot på axelproblemen......antar att det är prima blötjärn orginal...?
