Krängningshämmare

Modifieringar och tips
Användarvisningsbild
ama tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 459
Blev medlem: sön aug 01, 2004 9:20 pm
Ort: M-lund Småland
Kontakt:

Krängningshämmare

Inlägg av ama tic »

Krängningshämmare finns nu i KG´s sortimen på hemsidan under nyheter.


http://www.kgtrimning.com
Volvo p1800 1966

http://hem.passagen.se/gsson_carlink/
----------------------------------
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

är det ngt man "måste" ha eller är det ett bra tillbehör om man ska svänga?
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
ama tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 459
Blev medlem: sön aug 01, 2004 9:20 pm
Ort: M-lund Småland
Kontakt:

Inlägg av ama tic »

Har du inga krängningshämmare!!!??? :D :D
Volvo p1800 1966

http://hem.passagen.se/gsson_carlink/
----------------------------------
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

har jag säkert..troligtvis :oops: .. men varför ska man uppgradera?
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Vincent
För mycket laddtryck
Inlägg: 161
Blev medlem: mån nov 10, 2003 11:52 pm
Ort: Husqvarna/Jönköping

Inlägg av Vincent »

Rogge skrev:är det ngt man "måste" ha eller är det ett bra tillbehör om man ska svänga?
Ett bra tillbehör när du ska svänga :lol:
Bygger -31:a A-ford coupé med DeSoto 345" hemi.
Vet du av några delar till den motorn får du gärna skicka PM,allt av intresse.
Även Muncie M22 lådor och delar till dessa av intresse.
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396
Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:

Inlägg av fizz »

fördelen är ganska uppenbar när man svänger ..
på 140´n finns det en (klen) kränghämmare fram,
men ingen bak ..
tyvärr är KG´s något klenare än de som tex. IPD säljer,
och kostar lite mer. 140-klubben kommer att köpa satser
från IPD, så vill du ha 25.4 mm fram, och 19 mm bak
så föreslår jag att du går med i klubben!
Older and YZer ....
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

jo jag ska gå med i klubben.. snarast..
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

monterte 20mm org R-sport til 140,å 19mm fra 240 bak,ja hadde 240 bakaxel med 3,73 på åsså på 140..... :arrow: SUPERDEILI å kjøre...lite krengning å bittelite åverstyrt,ja svært lite.... :!: :!:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
stoffehansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 205
Blev medlem: sön jan 30, 2005 3:27 pm
Ort: Havdhem(gotland)
Kontakt:

Inlägg av stoffehansson »

köpe o köpe, tror ni alla gjorda av pengar eller... man tar och sätter sig i bilen och åker till bilskroten... sen skruvar man av en krängningshämmare och lägger den i skuffen och kör fort som fan hem (då slapp man betala skiten) sen pumpar man upp bilen och bygger lite fästen och dyl och trycker dit en till, på den gamla. VIPS! så hade man en bra och stark kofångare...
jag har testat funkar svinbra...
Skriv svar