rolig lastbil

Tunga dieselfordon går också att överladda!
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

rolig lastbil

Inlägg av readytorace »

Bild



nån som vill gissa vad det är för nått???kolla modellbetäckningen kompisen kör den.fick ej knäppa kort inuti
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Rasmus Annander
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
Ort: Eksjö
Kontakt:

Inlägg av Rasmus Annander »

en svettig scania :thumbdown: :lol:
har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

är scanias testbil som kompisen kör.med ny inredning inredning i
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm

Inlägg av Mr.Thulin »

scania äör inga dåliga saker.jag har ingen emot volvo lastbilar men det e nått visst med v8erna i scanierna. just nu leder ju volvo med volvo 660 men så småningom kommer scania med 680 eller 700.
Erlandsson
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: ons nov 28, 2007 6:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Erlandsson »

Mr.Thulin skrev:scania äör inga dåliga saker.jag har ingen emot volvo lastbilar men det e nått visst med v8erna i scanierna. just nu leder ju volvo med volvo 660 men så småningom kommer scania med 680 eller 700.
Dröjer inte länge innan volvo kommer med en ny 770 motor heller :wink:
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Inte för att jag själv jobbar med lastbilar och har några egna erfarenheter av dem, men alla jag känner tycker bättre om scania än volvo då de hävdar att det är mycket mer småstrul och skitfel på volvo. Men vad vet jag, de kanske bara är märkesbögar :roll:
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Blådåren
För mycket laddtryck
Inlägg: 192
Blev medlem: tor jun 08, 2006 1:59 pm
Ort: Hedekas,centrala storskogen

Inlägg av Blådåren »

Med tanke på hur scanias inredning ser ut nu ( en handväska har fan mer stadga och styrsel i plasten) kan det iaf inte bli värre.
Jobbar som installatör på telekomfirma så några scanior har jag pillat i , vet nån om dom ändrat mycket i elen iom inredningsbytet??
Bilar utan turbo SUGER !!
duett_b230
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 94
Blev medlem: tis maj 08, 2007 4:13 pm
Ort: Åsmundgården

Inlägg av duett_b230 »

vi har en 96as scania 500 143a timmerbil som det sällan är nå fel på jämfört med den andra timmerbilen en volvo FH12a 500 03a som det är massa små fel på hela tiden. messt el fel. för någon vecka sen så skar ett knutkors på rattstången.. blev lite ryckigt att styra då:P jag personligen åker häldre scania :thumbright:
knwm
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: lör okt 11, 2008 6:57 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av knwm »

Mr.Thulin skrev:scania äör inga dåliga saker.jag har ingen emot volvo lastbilar men det e nått visst med v8erna i scanierna. just nu leder ju volvo med volvo 660 men så småningom kommer scania med 680 eller 700.
Volvo har redan en 700! :thumbdown:
Användarvisningsbild
Fagervall
För mycket laddtryck
Inlägg: 476
Blev medlem: tor jan 26, 2006 3:48 pm
Ort: Boden

Inlägg av Fagervall »

Scania har också 6:or i sina lastbilar, bara de största som har V8, är det typ 500hp och uppåt
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp
Loke
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: lör okt 14, 2006 8:50 pm

Inlägg av Loke »

Klart dom har 6or, även 5or nu för tiden, är väll bara en tidsfråga innan "skak 4an" är tillbaks...Men nu var det väll lastbilar som diskuterades och inte brödbilar :hihi:
Lason
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: ons jan 21, 2009 12:47 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Lason »

Om den inredningen är ÄNNU snyggare än den som är i dom nu, då är dne snygg. Mätartavlorna är grymt snygga i nya scania.
Användarvisningsbild
Fagervall
För mycket laddtryck
Inlägg: 476
Blev medlem: tor jan 26, 2006 3:48 pm
Ort: Boden

Inlägg av Fagervall »

De enda riktiga lastbilschaffisarna som finns kvar idag, är väl timmerkuskarna, man blir ju mörkrädd, när man ser vissa åkeriers chaufförer, som sitter hela dagarna i lastbilen, men som fan inte ens kan backa =).
Har byggt volvo kört volvo och mercedes, och provkört scania, och skulle nog hellre välja scania av de jag har kört
.
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp
pekka kiiskilä
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön mar 26, 2006 11:30 pm
Ort: Vara (Helås)

Re: rolig lastbil

Inlägg av pekka kiiskilä »

Fagervall jag kan nog inte hålla med dig riktigt för hur kommer all grus till vägen som timmeråkarna kör på= Grusbilar
jag vet eftersom jag varit med min svärfar som har åkeri han kör in med bilen på den tilltänkta vägen och börjar spida material och sedan kommer det en grävmaskin och gör resten.

Scania är en mer robust bil som håller för tuffare körning men dom är inte lika tysta invändigt,
Volvon är tyst och går lite fortare men om man ska gå ner växlar i backar så är den trött inget riktigt vrid,

Bilarna är Svania R620 2010 Volvo 580 2009 båda med manuell låda.
funkis_jackson
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: sön nov 12, 2006 4:45 pm
Ort: Åkersberga/Stockholm

Re: rolig lastbil

Inlägg av funkis_jackson »

Och med Volvos nya FXM så blir dom kungar på anläggningsarbeten igen ;)
Det är hårt - När man lever hårt
Skriv svar