Hellfire Racing volvo 940 m50 tips på däck???
Hellfire Racing volvo 940 m50 tips på däck???
Jaha..
har en massa projket trådar lite över allt så får la lägga upp en här också
bilen är en volvo 940 -96 som jag har haft i 2½år nu.
har ingen bild på hur de såg ut när jag köpte den men alla vet nog hur en 940 ser ut.
Har varit en hel del uppgraderingar på denna bil...både utseendet och motor/väghållning
rasade motorn för ett par veckor sedan nu...så nu ser jag de som allt elle inget när de gäller att bygga vidare på denna bil...ligger mkt tid/pengar uppoffringar redan på denna bil.
nya planer nu:
bygga ny 8v motor
annat styrsystem
i med bur
godkända rallystolar
med mera.
jaja lite bilder:
fin va?=)
bilen
motorn
har en massa projket trådar lite över allt så får la lägga upp en här också
bilen är en volvo 940 -96 som jag har haft i 2½år nu.
har ingen bild på hur de såg ut när jag köpte den men alla vet nog hur en 940 ser ut.
Har varit en hel del uppgraderingar på denna bil...både utseendet och motor/väghållning
rasade motorn för ett par veckor sedan nu...så nu ser jag de som allt elle inget när de gäller att bygga vidare på denna bil...ligger mkt tid/pengar uppoffringar redan på denna bil.
nya planer nu:
bygga ny 8v motor
annat styrsystem
i med bur
godkända rallystolar
med mera.
jaja lite bilder:
fin va?=)
bilen
motorn
Senast redigerad av ahberg den tor okt 02, 2014 12:44 pm, redigerad totalt 17 gång.
förra motorn var:
org insug
B230
h-profil
531 topp lite tillsnyggad bara
kg2tkam
grenrör från ajden
tial 38mm wg
kkk k27.
788cc spridare
ställbar btr
nån stor dumpventil
e85
mappat LH 2,4.
nya motorn blir nästa samma fast lite små ändringar.
blir en ny topp som skall portas,större ventiler med mera
sen en annan kamaxel..får väl bli nån slipad kam efter mina ändamål
styrsystemet lutar åt att bli VEMS
org insug
B230
h-profil
531 topp lite tillsnyggad bara
kg2tkam
grenrör från ajden
tial 38mm wg
kkk k27.
788cc spridare
ställbar btr
nån stor dumpventil
e85
mappat LH 2,4.
nya motorn blir nästa samma fast lite små ändringar.
blir en ny topp som skall portas,större ventiler med mera
sen en annan kamaxel..får väl bli nån slipad kam efter mina ändamål
styrsystemet lutar åt att bli VEMS
- turbo_sven
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 193
- Blev medlem: lör jul 08, 2006 10:51 pm
- Ort: Fjälkinge
- Kontakt:
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=26904Andreas Arthursson skrev:Jo det är inga problem att rega bilar som inte är helhets godkändaCoaster skrev:Nu får du inte regga bilen med bur längre så att du vet det. Om det inte ska bli ombyggt fordon?
Vad jag har förstått så ska det inte alls då att få bur i nån bil...
Det är endast bilar som är helhets godkända. Pratade med en besiktningsgubbe igår om det, han hade haft inne en Svart Nissan 200. (som förövrigt går ruskigt trevligt ). han hade kunnat klara sig igenom bes trots den ombyggda bilen, OM de inte varit för BUREN!! Det var en -94 och var helhetsgodkänd. Surt!
Alltså får jag montera bur i min bmw -86 pga att den inte är helhetsgodkänd
//Christoffer
Alltså får jag montera bur i min bmw -86 pga att den inte är helhetsgodkänd
//Christoffer
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele