Street & strip no:5

Vår favorit-tidning !
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

Das Boost skrev:Ja ni har det bra ni! Var i dag o skulle köpa ett lös nr av Street&Strip här hemma på Åland. Döm av min förvåning när jag såg att tidn kostade 88,14 sek men i swe bara 45 sek. Känner mig kränkt :thumbdown: 88,14 sek är ju typ 9,90 i €...
Det är dyrare för oss att sälja tidningen utomlands på grund av frakt och dyrare hantering från dom som sköter den biten.
I Norge kostar den 59 Nok, vilket i dagsläget motsvarar 69,13 i svenska kronor enligt Forex kurs. Alltså en 20:a extra, vilket verkar rimligt.
I EU-land kostar den alltså 88 Svenska kronor vilket blir nästan 40 kronor extra, vilket helt klart låter lite för mycket.
Jag är inte insatt i prissättningen men jag ska kolla upp det. Jag antar att vi vi satt priset i euro när kronkursen har varit en annan gentemot euron, och att vi helt enkelt inte tänkt på att justera tillbaks.
Användarvisningsbild
Das Boost
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: tis sep 23, 2008 6:18 pm
Ort: Åland
Kontakt:

Inlägg av Das Boost »

Får helt enkelt be dom börja ta in ett ex till biblioteket så man kan läsa den där... Det är en otroligt bra tidn men den är nog för dyr för oss att köpa den i Euro!
To fight the bug, we must understand the bug

http://dasboostracing.blogspot.com/
jp
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: mån sep 20, 2004 4:36 pm
Ort: Röbäck
Kontakt:

Inlägg av jp »

Tycker att diskussionen om Juniorerna var bra. Dom har fått bra mycket mer skit det senaste halvåret än vad dom förtjänar.
/JP

SIMPSON -The Leader in Motorsports Safety
Simpson Shop
Viper Shop
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Inlägg av T-27 »

jp skrev:Tycker att diskussionen om Juniorerna var bra. Dom har fått bra mycket mer skit det senaste halvåret än vad dom förtjänar.
Ja det var många kloka ord sammanfattade på ett enda A4 :thumbright:
Vad skönt att det finns vettiga människor som kan skriva oxå
50 bilar på 20 minuter vilken Klass kan svara upp på de ?
Rimligtvis borde ju Snabbare Och färre bilar än JD Kunna averka sin omgång ännu fortare Eller ?
Jag tycker det Suger när vissa ska ha lika lång tid på sig att köra en Repa med procedurer före och efter som det tar att man averkar ett helt pass JD
Jag är så konstig att jag faktiskt hellre ser JD där det faktiskt rör på sig hela tiden än nån Fränklass som som både Sölar tid och ibland olja oxå :thumbdown:
Bild
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

Das Boost skrev:Får helt enkelt be dom börja ta in ett ex till biblioteket så man kan läsa den där... Det är en otroligt bra tidn men den är nog för dyr för oss att köpa den i Euro!
9,90€ är helt enkelt en felskrivning! Pinsamt för oss... men så är det. Tidningen ska kosta 5,90 €, och de tidningar som gått bland annat till Åland ska ha en liten klisterlapp som talar om det rätta priset.
Men i ditt fall verkar det som det där med prislappen inte fungerat. Hon som ansvarar för prissättningen undersöker saken.
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

SSPatrik skrev:
Das Boost skrev:Får helt enkelt be dom börja ta in ett ex till biblioteket så man kan läsa den där... Det är en otroligt bra tidn men den är nog för dyr för oss att köpa den i Euro!
9,90€ är helt enkelt en felskrivning! Pinsamt för oss... men så är det. Tidningen ska kosta 5,90 €, och de tidningar som gått bland annat till Åland ska ha en liten klisterlapp som talar om det rätta priset.
Men i ditt fall verkar det som det där med prislappen inte fungerat. Hon som ansvarar för prissättningen undersöker saken.
Nu har svaret kommit:
______________________________________________
Hej Thord,
Rörande din förfrågan om prissättningen på Street & Strip.

Samtliga exemplar som gick ut till butikerna på Åland märktes av oss här på Ålpress med en mycket tydlig prislapp där det stod ”ÅLAND, 5,90€”. Jag utförde även personligen en kontroll att märkningen var utförd innan vår personal packade ihop leveranserna.

Om du betalat det feltryckta priset 9,90€ så ber vi dig vänligen kontakta butiken där du köpte den och be att få mellanskillnaden tillbaka.

Vi har fått uppgiften att det var TipsEttan som sålt den till dig. Innehavaren har blivit kontaktad av oss och han har kontrollerat resterande exemplar i sin tidningshylla och de är samtliga märkta med 5,90€. Han hälsar även att det bara är att titta in så ordnar han upp saken med dig.

Mvh
Johnny Hellman, Vd Ålands Pressdistribution Ab
________________________________________________
Underware
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: lör okt 11, 2008 3:52 pm
Ort: ÅLand

Inlägg av Underware »

Jag köpte min tidning för 5,90€ och då var det en fin lite klisterlapp som det stod Åland 5,90€ på. Tyckte att det var bra att den inte var lika dyr som i övriga länder med euro iaf. :)
Jens.L
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77
Blev medlem: tis maj 29, 2007 3:35 pm
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av Jens.L »

Såg att ok/q8 i sala börjar kränga den här tidning eller så har jag missat den varje gång jag varit in. Självklart köpte jag ett nummer :thumbright:
Skriv svar