Garage58 - E30Turbo 9.86 - nytt chassi 7.50

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

Lite mer saker ja satt och lekte med.
insuget helt färdigt med ppf fuelrail också ;)
Bild

En sån här fin billetvippa som finns att köpa
Bild
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

lust att skicka vippan till mig? Filen alltså.. ;) Vore kul att leka lite här hemma med den..

john@schaktkonsulten.se
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

Kan ja göra mvh..
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

m20 stödgördel till toppen.
Bild
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Rita upp en skottsäker m20 topp när du lika håller på :thumbright: Blir det provkörning till sommaren?
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

Jo skulle gjort det. 24v ;) special.. Japp det blir nog att åka lite, vet inte om det blir att hård köra beror på ekonomin..måste hård jobba:)
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

Så vart det klart här framme också :)
Bild
Ska vi tro på denna väghållning ? :D
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

tror den kommer att bli hur grym som helst :thumbright:
Kalf
Lite mer laddtryck
Inlägg: 38
Blev medlem: ons sep 12, 2007 8:50 am

Inlägg av Kalf »

Ja det kommer nog inte vara några större bekymmer med väghållningen.

//kalf
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

väghållningen blir fin fin :D


Så där nu sitter framvagn där på min hitler bil.
Är grymt besviken på powerflex bussningar har alltid måsta modifiera dom eller på den area som ska ha powerflex..
är det bara ja som fått meka med dem ?
Bild

fälgarna ser fjuttiga ut :D
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Bror utalade sin besvikelse via sms nyss.

Micke & Peter har varit hos Jens och flödat M20 topparna.

Mickes portade respektive Peters orörda.

Micke: 178cfm vid 11mm Peter: 175cfm vid 11mm (28" VP antar jag)


Hoppas Jens visade Micke lite portnings knep så kanske toppen går att ordna till. Blir väl större ventiler också Micke?

Nåja, dom får väl skriva av sig då dom kommer hem.
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

Lite besvikelse blev det faktiskt ! det uppstår turbolens i kanelen efter 11mm lyft i båda topparna , ska fila lite på min och se om det försvinner vill gärna ha så att Flödet följer lyftet bara det blir en ökning så är vi på + sidan..
Dock trodde jens att min topp skulle ge mycket pulver endå med så stora kanaler i början men det ser vi i bänken. mvh
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag tror att det går att plocka en 10 cfm till med mer tid nedlagd i inner radien som nu var stort sett vass mitt i apex.

det är inte bra då den tappar så mycket på höga lyft, kanse blir så på alla dessa toppar oavsett hur inner radien ser ut om man inte fyller med jb weld och formar om den drastiskt?

men mina erfarenheter av M10 motorn som har likande canalutformning säger att de ska fortsätta att öka på flödet upp till minst 16mm.

skulle visst dit med större insugnings ventil så portningen kanse inte var ricktigt klar?
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

Ja det ska dit 1mm större ventiler på båda sidor ferrera ventiler :)
Tror du det kommer bli mer flås med dom ventilerna ?

Kanske det är så att dessa toppar måste resas, men om så fallet är blir det att göra en ny topp när det blir aktuellt och göra rätt från början kanske och prova lite olika när tid finns. mvh
Senast redigerad av Micke Johansson den tis dec 02, 2008 11:30 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo på lägre lyft iallafall på höga lyft är det mer canalen som avgör
Skriv svar