Förpackas tidningen i plastpåse?

Vår favorit-tidning !
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

pimpis78 skrev:Man vill ju inte vara en gnällspik heller.. Som jag ser det måste man ju ta reda på källan till problemet och inte bara lösa det tillfälligt genom att skicka nytt till dem som skriker högst.

Jag jobbar själv med reklamationer på ett stort bolag.. Så jag vet hur det fungerar.

Jimmy
Otlas AB är ett av Sveriges minsta förlag och ägs till 100% av en kille som själv jobbat ihop vartenda öre. Vi har varken massor med eget kapital eller några utomstående finansiärer, förutom att vi så klart lånar dyra pengar av banken.
Vi gör även en av de smalaste tidningarna man kan tänka sig, och det är inte många som vet något om tidningsbranschen som överhuvudtaget trott på vårt, eller man ska nog säga ägarens koncept när det gäller att driva en tidning som denna.
Bara det att jag kan sitta här och representera denna lilla entusiasttidning och samtidigt vara anställd av den samma är något av ett mirakel. Oj oj oj vad olyckskorparna har kraxat i alla år.

Man måste ta små och väl genomtänkta beslut hela tiden...
Första året gjordes tre nummer av Street&Strip. Sen gjorde vi fyra nummer under några år. Ni som varit med ett tag vet att vi under lång tid inte ens hade ett hårt omslag. Vi tryckte alltså framsidan på det vanliga tunna pappret som vanligtvis är inne i tidningen.
Jag jobbade hårt för att påverka för att vi skulle få ett riktigt omslag, vilket vi 2006 till slut hade råd med. 2007 kunde vi gå upp i sex utgåvor per år. Hela tiden måste kostnaderna vägas mot nyttan.
Om utvecklingen fortsätter att gå i samma positiva riktning som den gjort under det senaste åren så kommer vi med tiden säkert också ha råd med inplastning igen.

Slutsatsen är att jag till 100% litar på att min arbetsgivare tar de rätta ekonomiska besluten. För om han inte gjort det under dessa år så är risken stor att olyckskorparna hade fått rätt. Vilket betyder att Street&Strip hade gått samma öde till mötes som merparten av de nystartade tidningarna gör, och blivit en liten parantes i den Svenska tidningshistorien. Jag hade fått jobbat med något annat, och dom som tycker det vi gör är bra hade fått letat efter en ny tidning att läsa.

Som det ser ut just idag, så får ni som är missnöjda med skicket på den tidning ni fått en ny skickad till er, bara genom att skicka ett mail till oss på pren@otlas.se.
Jag ska så klart ta upp detta med min arbetsgivare igen. Vi står ju inför en ny säsong, vilket kanske betyder nya beslut. Alternativet kanske är att tidningen plastas under vissa tider på året, då risken för slask och regn är som störst.

Mvh// Patrik
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Jag tror ändå att många skulle hålla med mej om att det skulle kännas värt att betala den extra merkostnaden per år för att få den inplastad. Så då borde det ju inte bli dyrare för er?

Men det kanske är för få får tidningen i lådan för att det ska vara rimligt att plasta, men ett kuvert borde väll gå? Har den inte kommit i papp kuvert tidigare eller minns jag galet kanske?

Vill ju inte heller bara klaga då jag och säkert många andra tycker att det är en toppentidning med bra bilder och kanon artiklar så man vill ju absolut stödja er så att tidningen kan få finnas kvar :thumbright:
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

Christian L skrev:Jag tror ändå att många skulle hålla med mej om att det skulle kännas värt att betala den extra merkostnaden per år för att få den inplastad. Så då borde det ju inte bli dyrare för er?

Men det kanske är för få får tidningen i lådan för att det ska vara rimligt att plasta, men ett kuvert borde väll gå? Har den inte kommit i papp kuvert tidigare eller minns jag galet kanske?

Vill ju inte heller bara klaga då jag och säkert många andra tycker att det är en toppentidning med bra bilder och kanon artiklar så man vill ju absolut stödja er så att tidningen kan få finnas kvar :thumbright:
Jag är övertygad om att så fort det blir ekonomiskt försvarbart så kommer vi att plasta in tidningen igen.

Om du någon gång fått en tidning i pappkuvert så är det vi som skickat den direkt från kontoret. Plastningen sker på tryckeriet.

Ett stort tack för de snälla orden om vår lilla blaska!:-)
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Henka_ »

att kalla den för blaska borde ses som hädelse :evil:

Det är iaf den bästa tidningen jag vet. :)
*Fyndig text*

Henke K
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

Henka_ skrev:att kalla den för blaska borde ses som hädelse :evil:

Det är iaf den bästa tidningen jag vet. :)
Tack Henka! Jag ska aldrig kalla den för blaska igen!
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337
Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro

tidning..

Inlägg av Lidenfors »

hej som ny prenumerant (fick andra numret igår) så är jag väldigt förvånad att denna tidning undgått mig så länge..
Hur länge har den funnits?

mycket bra tidning ...
Senast redigerad av Lidenfors den fre dec 05, 2008 7:55 pm, redigerad totalt 2 gång.
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Re: tidning..

Inlägg av boggpatrik.se »

Lidenfors skrev:hej som ny prenumerant (fick andra numret igår) så är väldigt förvånad att denna tidning undgått mig så länge..
Hur länge har den funnits?

mycket bra tidning ...
Den kom ut för första gången 2004.
Tack föresten!
Användarvisningsbild
Gunnar
För mycket laddtryck
Inlägg: 498
Blev medlem: tor nov 25, 2004 8:43 pm
Ort: Lule
Kontakt:

Inlägg av Gunnar »

Jag har varit me från första nummret, :thumbright: inte missat en tidning... Har alltid gillat repotagen, allt i min smak.

Men jag förstår ändå inte, hur ni kan försvara att det är "billigare" att stoppa en ny tidning i ett kuver, på med ett frimärke, sen ska en anstäld göra allt de här också. Han eller hon kanske kunde har gjort nått annat i stället för att skicka ut gratis tidningar.. kanske åkt och gjort nått fränt repotage istället.

Hoppas att ni tar er en funderare på de här med inplastningen....
Ni kan ju kolla på TV4 väder så ser ni om det blir regn när ni ska skicka iväg tidningen då kan ni plasta in den .... :hihi:
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

Gunnar skrev:Men jag förstår ändå inte, hur ni kan försvara att det är "billigare" att stoppa en ny tidning i ett kuver, på med ett frimärke, sen ska en anstäld göra allt de här också. Han eller hon kanske kunde har gjort nått annat i stället för att skicka ut gratis tidningar.. kanske åkt och gjort nått fränt repotage istället.
Saken är ju den att hon i det här fallet, inte behöver skicka så speciellt många nya tidningar. Den här gången är det kanske 2-3 stycken, vilket är ovanligt många. Portokostnad 22-33 spänn, kuvertkostnad 2-5 kronor och arbetstiden max 10 minuter. Jämför detta med inplastningskostnad för ett antal tusen tidningar.

Kostnaden för att skicka ut någon enstaka tidning är alltså i det närmaste försumbar. Den stora frågan är hur mycket vi förlorar i goodwill? Troligen är det den stora posten, och frågan ligger på bordet igen och jag vet då vad jag ska lobba för beslut i slutändan.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Lite dumt resonerat tycker jag, många är nog missnöjda och knyter handen i fickan och sen bara köper enstaka exemplar i handeln som man vet inte är skadade, tjänar ni eller förlorar ni på det?
Höj prenumerationskostnaden med 10:- per år så kanske ni tillochmed tjänar på det i slutändan?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

Steve skrev:Lite dumt resonerat tycker jag, många är nog missnöjda och knyter handen i fickan och sen bara köper enstaka exemplar i handeln som man vet inte är skadade, tjänar ni eller förlorar ni på det?
Höj prenumerationskostnaden med 10:- per år så kanske ni tillochmed tjänar på det i slutändan?
Vad i det jag skrev var dumt resonerat tycker du? Jag tycker det låter som vi tycker samma sak.
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Plastas in från och med #1 2009!

Inlägg av boggpatrik.se »

Under vårt måndagsmöte idag beslutades att vi från och med nummer ett 2009 kommer att plasta in tidningarna som ska gå ut till er som prenumererar. Frågan om inplastning eller inte är alltså löst!!! :D
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Re: Plastas in från och med #1 2009!

Inlägg av Rydberg »

kommer det ett nr i januari också? :D
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Re: Plastas in från och med #1 2009!

Inlägg av boggpatrik.se »

Rydberg skrev:kommer det ett nr i januari också? :D
Nej tyvärr.
Nu blir det lugnt ett tag och nästa tidning kommer ut i början på mars. Snöskotrarna kommer ta det mesta av tiden ett tag framöver.
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Re: Plastas in från och med #1 2009!

Inlägg av Rydberg »

SSPatrik skrev:
Rydberg skrev:kommer det ett nr i januari också? :D
Nej tyvärr.
Nu blir det lugnt ett tag och nästa tidning kommer ut i början på mars. Snöskotrarna kommer ta det mesta av tiden ett tag framöver.
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

då kmr jag itne ha ngt o läsa :(
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Skriv svar