Heavy metal bmw:n

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

blir det sugmotor? tänkte på att du inte kör med getrag 280
Användarvisningsbild
timmy_r
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: mån dec 17, 2007 1:37 am
Ort: Najsum kaa
Kontakt:

Inlägg av timmy_r »

Den bilen är verkligen Heavy Metal och ditt tempo är riktigt imponerande.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tack, naturligtvis blir det turbo..

När jag skulle göra dörrkryssen satte jag dit förardörren, för jag misstänkte att det skulle bli problem vid fönstervevarna.

Jag konstaterade att det skulle bli problem, men satte kryssen som det var tänkt i alla fall :hihi:
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av joel »

j björk skrev:Tack, naturligtvis blir det turbo..

När jag skulle göra dörrkryssen satte jag dit förardörren, för jag misstänkte att det skulle bli problem vid fönstervevarna.

Jag konstaterade att det skulle bli problem, men satte kryssen som det var tänkt i alla fall :hihi:
HAHA helrätt :headbang:
180zx..

joel lindell
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

j björk skrev:Tack, naturligtvis blir det turbo..:
Det var det jag tänkte. Orginal låda räcker långt annars :)

Tror dock att bakvagnen lär få mjälltugg ganska fort :!:
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

fasen..
ett par detaljerade bilder med lite måttstock lite här å var skulle jag vilja ha på grenrören.(originalrören)

de kanske går att feppla om till min merca med lite vilja.

har du lust?
du kanske till o med kan få sälja dem svinbilligt också..

mycke krav nu *S*
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jo, är lite orolig för bakaxeln också.
Har ganska mycket reservdelar till det mesta, men är ju inte så kul om det går sönder hela tiden heller :?
Någon som vet vad en sådan här axel tål, och vad som brukar ge sig?

Ska se om jag kan fixa lite bilder på grenrören, vet inte om jag har något att sälja dock :wink:

Idag har det jäklar inte hänt mycket.
Har mest pysslat med placering av stolen.

Till slut efter mycket om och men blev det att fimpa röret till krysset i golvet, kröka om det lite, bygga fästen, bygga om fästen..

Nu är jag till slut ganska nöjd.
Jag ville gärna ha orginal stolsunderrede, det var det som ställde till det en del.
Det är justerbart i längsled, och även höjdled både bak och fram för sig.
Ett problem när man ska bygga fästen är att det är fjäderbelastat och vrider sig när det inte sitter fast :doh:

Så här ser det ut med stol på plats iaf.
Bild
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Det har inte hänt mycket på sista tiden, men ska väl uppdatera lite innan den blir helt bortglömd..

Bild
Bild
Här ser man lite av hur rören ser ut, är det något speciellt du vill ha mått på kadett 4wd, eller är det inte så intressant om jag inte vill sälja?

Bild
Svetsat ihop framvagnsbalken så den känns ok.
Tänkte inte på att det var en krök neråt på krängninghämmaren i mitten när jag byggde, den går inte dit nu :doh:
Så det är väl bara skaffa värre grejer..

Bild
Fick idag hem lite godisbitar jag beställde för ganska länge sedan.
Tank, uppväxling till styrning, pedalställ, handbromscylinder,koppling och ett par mätare.
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2780
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

j björk skrev:Det har inte hänt mycket på sista tiden, men ska väl uppdatera lite innan den blir helt bortglömd..
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Jag känner :oops: :oops: :oops: om man jämför....

Som du kostar på henne :thumbright:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

j björk skrev:Bild
Hehe , sorry kunde inte låta bli... Blir det inte liiite svårt att ratta ?? :oops:
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

helvete vilket tempo du har, Följer med spänning utvecklingen.

Får jag kladda ner din byggtråd med lite E3 inspiration, Den vita med Fuggekonverterad S38b38
Bild



Bild

Bild

Fortsätt i samma tempo nu bara, :thumbright:
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tjernell, styr inte du med fötterna?
Det är mycket mer sport :wink:

Jag har sett den där vita (eller beige eller något) på bilder förut, verkar klart trevlig :thumbright:

Ser att han faktiskt kapat lite i torpedväggen också, och tagit bort värmepaketet.
(Det ska vara en plåt frammåt eller vad man ska säga på torpeden, och där aluplåten sitter i mitten sticker kupéfläkten fram)

Men att sätta förgasare på en sådan maskin :?
Det klart, det går ju säkert sätta gengasaggregat på också om man vill :doh: :hihi:
Användarvisningsbild
E3-Otto
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: tor jul 06, 2006 12:33 am
Ort: Jönköping

Inlägg av E3-Otto »

j björk skrev:Tjernell, styr inte du med fötterna?
Det är mycket mer sport :wink:

Jag har sett den där vita (eller beige eller något) på bilder förut, verkar klart trevlig :thumbright:

Ser att han faktiskt kapat lite i torpedväggen också, och tagit bort värmepaketet.
(Det ska vara en plåt frammåt eller vad man ska säga på torpeden, och där aluplåten sitter i mitten sticker kupéfläkten fram)

Men att sätta förgasare på en sådan maskin :?
Det klart, det går ju säkert sätta gengasaggregat på också om man vill :doh: :hihi:
Den är strippad på lite onödig plåt...

Förgasarna är mest för att det är fränt och lite mer finlir att få det att fungera bra.

Ungefär som när du valde e3 istället för e34 ;)

/Otto
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

det här har ju språrat ur totalt :lol:

bara sälja PVn så du har tid med nya projektet då?? :roll:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Kul, vi har alltså lite mer E3 kunskap här på forumet än vad jag trodde :thumbright:

Finns det projekttråd på bilen någonstans?
Kör du org. bakvagn?

Knotan, nja, tänkte allt att jag skulle hinna köra lite med båda..
Det brukar ju endå bara gå sönder, då kanske man har någon lekbil som fungerar :wink:
Skriv svar