B20 förgasarturbo går dåligt
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: tor jan 22, 2009 11:24 pm
B20 förgasarturbo går dåligt
Tjena har en volvo 142, b20 förgasarturbo. problemet är när jag liger på gämn gas och kör 80kmh 3000varv utan lad så dör den liksom av och om jag då gasar på så går den bra igen när den börjar få lad igen, vad ken det vara för fel ?
Kör med elpump, btr, 2,5 nålventil och hemma slipad nål
0,4 bar tyck på tomgången
Tacksam för hjälp
Kör med elpump, btr, 2,5 nålventil och hemma slipad nål
0,4 bar tyck på tomgången
Tacksam för hjälp
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vart har du satt slangen till btr som kämmer av laddtrycket?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: tor jan 22, 2009 11:24 pm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
där är felet!
slangen som känner av ladd trycket ska in i pleniumen eller tryckrör, alltså mellan turbo och spjäll.
rätt vanligt fel med just det fenomenet.
soppa trycket försvinner på fis körning och soppan tar slut i gasaren efter ett tag. men på full gas fungerar det.
slangen som känner av ladd trycket ska in i pleniumen eller tryckrör, alltså mellan turbo och spjäll.
rätt vanligt fel med just det fenomenet.
soppa trycket försvinner på fis körning och soppan tar slut i gasaren efter ett tag. men på full gas fungerar det.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
slangen ska hellst in direkt i kompressorhuset där laddtrycket är som högst, för att få max bränsletryck vid laddtryck man tjänar ungefär 0,2 bar på detta jämfört med att ha den precis innan spjället, självklart beroende på tryckfall genom intercooler, men jag hade bara 0,1 bar tryckfall... gjorde ändå mer på bränsletrycket.
jag hade en slang upp genom huven satte mätarn under vindrutetorkararmen, perfekt
jag hade en slang upp genom huven satte mätarn under vindrutetorkararmen, perfekt
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: tor jan 22, 2009 11:24 pm
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: tor jan 22, 2009 11:24 pm