Tack för svaret.Jens Gustavsson skrev:jag är inte insatt i disel motorer som jag sa i pm et så mycket men jag skulle bli förvånad om det fungerar allt för olikt en bensinare.
vill du ha snabbt tryck hål ned dimentionerna lite men jag tror längden ska va avstämd ändå.
sånna dära korta gjutna stumpar är en kompromiss både av utrymmes skäl och hållbarhets skäl.
jag gillar utsendet på detta rör skulle det inte gå att bygga om med delningsvägg och en delad fläns?
http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=1146
e-maila KL racing och fråga om rör längden och om dim på rören.
kom ihåg att ricktigt korta rör gör så att sug effekten blir låg då blir turbon motsvarande större och mer svår spolad.
kolla också på de som har lyckats ricktigt bra i racing samanhang och kopiera
grabbarna som kör cummins dragrace med den dära dragstern i usa har långa rör.
Det ligger nog en hel del i de du säger att man vill ha mycket sug effekt för att få igång turbon snabbare.
Det där KL-grenröret du länkade till såg ju intressant ut eftersom de är lite av den typen som jag tror på, dvs att gå ihop med tre rör till ett.
Ska kolla upp va de finns för möjligheter att byta till en fläns som passar mot M21-motorn. cc måttet mellan cylindrarna är samma, dock inte själva flänsen. Men grenröret va så billigt och man sparar många timmars byggande