E30 turbokonvertering.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Men, våra bilar kan bli grymma för de, spec Peppes E30...

Adios! 8)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Nicke Nyman skrev:Men, våra bilar kan bli grymma för de, spec Peppes E30...

Adios! 8)
Båda blir grymma. Så är det.

- Ptja, vi får väll försöka rasta lite bilar sent på Lördags kvällarna då farbror blå har annat för sig?

- Värsta senariot är ju om jag träffar samma poliser som testade EU-moppen igår ( tänka sig, dom väntade på mig utan för statoil för att lasra min mig då jag lånat jobbets eu moppe. pff )
Användarvisningsbild
Fisk
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: mån maj 23, 2005 12:37 pm
Ort: Grubbe, Umeå

Inlägg av Fisk »

hehe, vad sa dom då? :P
Vart det några feta papperslappar i böter?
Eller höll du dig innom lagens ramar? :)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Fisk skrev:hehe, vad sa dom då? :P
Vart det några feta papperslappar i böter?
Eller höll du dig innom lagens ramar? :)
Eftersom att jag inte är en 15 åring på en trimmad puch så var dom schysst, dom lasrade vi snackade lite sedan fick jag åka..

"Kör försiktigt nu"

- Moppen gör 90 på mätaren, 70 på kadett mätaren och 51km/h på lasern. Jag undra vad jag sade som gjorde dom så snäll :D
Användarvisningsbild
Fisk
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: mån maj 23, 2005 12:37 pm
Ort: Grubbe, Umeå

Inlägg av Fisk »

peppe skrev:
Fisk skrev:hehe, vad sa dom då? :P
Vart det några feta papperslappar i böter?
Eller höll du dig innom lagens ramar? :)
Eftersom att jag inte är en 15 åring på en trimmad puch så var dom schysst, dom lasrade vi snackade lite sedan fick jag åka..

"Kör försiktigt nu"

- Moppen gör 90 på mätaren, 70 på kadett mätaren och 51km/h på lasern. Jag undra vad jag sade som gjorde dom så snäll :D
Haha, det är ju lysande :D
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Kadettmätaren är nog en glädjemätare... Men den låter ju fränt iaf... Kadetten alltså... :roll:
Användarvisningsbild
Fisk
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: mån maj 23, 2005 12:37 pm
Ort: Grubbe, Umeå

Inlägg av Fisk »

En td04-15g för 2.500
och en extrern wg för 1.600

Är det något att ha?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Turbon? Nej.
Wastegaten? Specifikationer?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

mattias skrev:Turbon? Nej.
Wastegaten? Specifikationer?
Hehe, turbon är en riktigt dvärg. Vill du ta livet av din motor så proppar du på den, annars låter du bli.

- En 18 eller 19T säger dom ska funka, men jag tycker fortfarande dom har så satans små avgashus så att det borde bli pankaka .. HX40 ^^
Användarvisningsbild
Sharkie
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: ons jun 01, 2005 7:17 pm
Ort: Hufvudstaden

Inlägg av Sharkie »

Nån som har testat eller vet nån som har testat att bygga turbo på en m20b20? 325er är ju så dyra nu för tiden :)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Sharkie skrev:Nån som har testat eller vet nån som har testat att bygga turbo på en m20b20? 325er är ju så dyra nu för tiden :)
Ja, det finns ett par som har gjort det.

- Går att få effekt ur dom med.

- Man köper ju givetvis ett 325 block och topp, alt. annan topp och gröper lite. Behöver ju inte köpa bilen om det var så du tänkte.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Problemet är bara att 325-motorn är ruskigt sällsynt nu för tiden. Många som kört sönder dom, speciellt topparna (spricker ju lätt i fel händer).
En högvarvig M20B20 med stor turbo, det vore nåt det.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

mattias skrev:Problemet är bara att 325-motorn är ruskigt sällsynt nu för tiden. Många som kört sönder dom, speciellt topparna (spricker ju lätt i fel händer).
En högvarvig M20B20 med stor turbo, det vore nåt det.
Tralala, tur att jag köper ett M20B25 block med trasiga vevlager till veckan då. Det luktar 2,7liter samt smidda saker tills sommaren 2006? :D
Skriv svar