Blandad garagetripp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Blandad garagetripp

Inlägg av Mats A »

Ja då var jag på besök hos dom flitiga grabbarna i garagena igen .Denna gång på olika håll runt björkarnas stad.

Bild
Peter har uppdaterat sin gula bmw nu . ombyggt insug som kommer att lackas framöver ,ja jag lovar det är inget piggmentsläpp ala michael jacksson det kommer att bli finare sen .
Bild
Nytt grenrör är tillverkat och dubbla wastegates kommer att monteras . Även en ny turbo kommer att monteras . tyvärr hadde peter inte hämtat den vid fototillfället , och det är en STOR turbo :)
Bild
Svanke har nu lyckats bända ner en 350 istället för en 6:a i sin S10:a . hmm det var trångt men skam den som ger sig .
Bild
headers javisst ,trång jomenvisst
Bild
Autometern är nu monterad , raceigt värre .
Bild
Fin bakvagn på en duett , när skall den bli klar Oscarsson?? vi vill ju se den på vägen .
Bild
Peters nova med nya ventilkåporna som vi hittade i Övik. att det är dammigt beror på en ivrig slipare , bilen skall lackas snart .
Bild
Denna Paxton turbocharger som det står på makkapären hittade peter i ett gamalt garage. frän sak som kanske får testas någon gång framöver om andan faller på
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

En sån turbo har jag sett tidigare.. fan vet hur dom har tänkt när dom konstruerade den.. ?

Det är ju som ett helt rum i kompressorhuset.. kanske inte så effektiv, men på en v8 skulle den ju passa, ungefär samma tekniska nivå :P
skoja bara... diggar v8 starkt! (blir nog v8 nästa gång).

Får säga att Peters insug ser grymt ut nu! (klankade ju ner lite på det innan)

Anslutningen till wastarna ser lurig ut, hur har peter tänkt? är det ngn speciallösning? finns det ngn teori man kan ta del av?

MVH/
Simon
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

marmander skrev: Anslutningen till wastarna ser lurig ut, hur har peter tänkt? är det ngn speciallösning? finns det ngn teori man kan ta del av?

Det ser ut att vara en hemmapulad dubbelwastegate va?
Axel Wall
Vincent
För mycket laddtryck
Inlägg: 161
Blev medlem: mån nov 10, 2003 11:52 pm
Ort: Husqvarna/Jönköping

Inlägg av Vincent »

Inga fler bilder på duetten??Har några liggandes på datorn men är inte säker på om det är samma bil.

/Micke
Bygger -31:a A-ford coupé med DeSoto 345" hemi.
Vet du av några delar till den motorn får du gärna skicka PM,allt av intresse.
Även Muncie M22 lådor och delar till dessa av intresse.
Åman
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: fre jul 08, 2005 10:45 pm
Ort: Schelet

Inlägg av Åman »

turbon kommer troligtvis från en gammal scania vabis de satt då den typen av turbo agg i dom :wink:
Amazon-66
Merca
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jag undrar när jag ska bli klassad som flitig :oops:
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

peppe skrev:Jag undrar när jag ska bli klassad som flitig :oops:
ett urförligt "galet" reportage från peppe kommer inom snar framtid . håll ut ! peppe du kommer in i den divisionen efter jag har anlänt till H-sund
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

>mats< skrev:
peppe skrev:Jag undrar när jag ska bli klassad som flitig :oops:
ett urförligt "galet" reportage från peppe kommer inom snar framtid . håll ut ! peppe du kommer in i den divisionen efter jag har anlänt till H-sund
GRYYYMT, får fronten senast tisdag, så då blir det jobba på :D
Skriv svar