Procomp 6al, kinakopia på Msd 6al

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Procomp 6al, kinakopia på Msd 6al

Inlägg av jol »

Jag vet inte vilken spole de kopierat, men disboxen har vissa likheter :)

http://motors.shop.ebay.com/__?_from=R4 ... al&_sacat=

Jänkarna tycks inte gilla den :)
http://www.chevytalk.org/fusionbb/showt ... id/168575/

Nån som äger en? Funkar?
Peter Strandberg
Alfa kombi
Användarvisningsbild
ANorberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: lör jan 17, 2004 3:02 pm
Ort: Norrland

Inlägg av ANorberg »

Har inte hört så mycket mer än att det aldrig är bra för konkurensen att göra en kopia och sälja den billigare. (till och med färg o form lika).

MSD kvalitet bygger på en seriös provning av alla boxar innan de går ut till försäljning. Grundkvaliten inte alls hög. Men de levererar produkter som fungerar bra. (de som klarar av kontrollen)
Om de kina tillverkade boxarna har sämre kvalla så ger ja inte nått för den produkten.
Uselt att inte ta fram en bättre produkt och seriöst konkurera med MSD.

Tänk så kul om Kina tillverkar en Volvo eller Scania lastbil exakt lika dan och säljer den för 1/3 del av priset. Skulle inte gynna den svenska utvecklingen av bättre Lastbilar. ??

Kina kopian säkert lika konstruerad invändigt som MSD och data rent elektriskt säker lika.
/ Anders N
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Om kina Kopior

Inlägg av calle Bengtsson »

Jag håller med i stort, bara det storföretagen (företags ledningen) volvo och scania gillar nog kina efter som det är så billigt problemet med Kopior är jue bara kopiera utan att förstå vad som krävas av delen, Och allvarligt har MSD så dyra produkter att det är värt att kopiera! jag tycker priserna är oki.

Jag menar det är inte Motec priser , även om jag förstår att utvecling kostar!
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1673
Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av Xuri »

Jag läste idag på min nya äkta msd blaster spole

MADE IN China... å jag tycker kineserna är betydligt bättre på elektronik så... jag blev faktiskt lite sugen på en sådär kinesbox å testa..
Jens Hedlund.
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Är det fortfarande stenåldersteknik i MSDs grejor?
Elektronik som surrar så det hörs ut är ju inte direkt modernt, nu kommer jag iofs inte ihåg vad det var för MSD pryl.
En kompis bil lade av under ett streetrace för att mobilen som låg i handskfacket ovanför boxen ringde:)
Skriv svar