Alla tvärställda transmissionslösningar med visco och annat tjoller är väl mest för att sälja bilar med "4wd" Jag har då iaf gjort gott om plats runt f-lådan så visar det sig att det mot förmodan skulle fungera dåligt med calibra transmissionen så får man väl spara till nåt värre, mitsubishi kanske
Börjar närma sig uppstart på rallycross bilen nu, men lite hinner jag pilla med gat-corsan också
Gjorde om toyota stagen så dom är aningen kortare nu och det blev betydligt bättre, mer frigång för dörrhandtagen och framför allt så ser man backspeglarna nu
Daniel-635 skrev:Kul projekt, liten lätt och 4wd vad kan gå fel ?
Förutom möjligen valet av ratt
(Lär ju sitta en mocca ratt sen eller hur)
Ska bli intressant att följa
Vad kan inte gå fel.. kort hjulbas, relativt mycket effekt och gasglad chaufför
Kunde inte hålla mig idag så satte dit ratten från rallycross bilen med lite tejp, blev stor skillnad Men det är något speciellt med träratten då den satt i min första bil (denna) och den ger ju bilen karaktär
Det är som sagt Mange min morbros som ska ha all creds för att han krälar omkring i bilen och lägger såna grymma svetsar
Jag själv nöjer mig med att försöka få till det med TIG:en på alla spillbitar än så länge
Hoppsan, slant lite med kapen så det blev ett stort hål i golvet :rolleyes: lika bra att bygga avgastunnel då så man slipper ha nånting som hänger under bilen sen
Svetsade klart avgastunneln och började med stolsfästet till passagerarstolen. Att stolsfästena ska ta sån tid att bygga :rolleyes: Tog ju hela dan i princip..
Helsvetsade också en hel den annat på bilen så nu är gastuben tom så blir lagom att byta den imorgon.