Kaross: Totalt urrensad e30, DTM inspirerad fullbur svetsad i karossen samt i fjädertornen, uppstagade silentblock. Kolfiber dörrsidor, flockad instrumentpanel. Racingstolar och bälten.
M3ans skärmar bak och fram. Plast rutor alla utom framrutan, glasfiber skärmar bak, huv, bagagelucka, frontspoiler, bakspoiler samt takspegeln i glasfiber. Ställbar vinge. Naca scoop i rutorna. Golvplåt i aluminium.
Raka baljor. Tomvikten var under 1000kg vid vägning men det har tillkommit och försvunnit grejor sedan dess.
Halva bilen lackad än så länge i Saab Eduardo grå.
Motor: 2,5 liters m20, nyrenoverad, smidda kolvar, smidda vevstakar, stödgördel Modest portad topp med omsvetsade vattenkanaler. ENEM Z45 turbokam, special ventilfjädrar CrMo retainers, 900cc/min spridare, ställbar bränsletryckregulator, specialgrenrör, dubbla TD04HL-16T #7, Haltech E6K, Haltech tändspolar, 3 bars mappsensor. Special laddluftkyl (dubbla kammare in, en ut). Större vattenkyl bak dubbla elfläktar, större oljekyl Hemmabygd insug.
Sachs hårdast tryckplatta och Helix sinterlamell. Dubbla bosch 044 med fuelcell. AN8 i hela bränslesystemet. Ingenlagd vevshusventilation på motorn, ventilerade i torrsumpstanken.
Torrsumpsystem med 5-stegspump. Motorn sänkt 35mm mot orginal. (Lättare) generator och servopump monterat så lågt ner som möjligt.
Bromsad till 440hk i motorn vid 0,9 med dalande laddtryck på höga varv. Kommer snart mappas med så mycket laddtryck snurrorna orkar med.
Chassie Rörbärarmar fram justerbara, justerbart typ Grupp A bak. Öhlins coilovers. Ställbar svepvinkel bak för att få olika rollcentran.
Ställbara kniv krägningshämmare bak och fram (lindskog enginering). Nyrenoverad 40% diffbroms med oljekylning. Snabb styrväxel strax över 2 varv totalt.
Bromsar Porsche turbo S ok med 320x30 skivor fram, Brembo fyrkolvsok bak 300mm skivor. Wilwood pedalställ med bromsvåg. Kylscoopfram in i naven
Transmission M3 E36 växelåda, 328 kardan, 535 drivknutar med specialdrivaxlar i sviktstål. Kardanring.
Lite bilder:

Motorn sitter som synes lågt, 35mm säkning.


Har m3 kjolar som skall sitta på sen, utblåset går ut i höger kjol.

Slangar till kylaren, eventuellt byts de till någon svart sort sen så det blir lite mindre sci-fi över dem.

Många grejor som trängs i bagagen, vet inte var jag skall ställa matkassarna sen...

Fästena är svetsade i karossen för montering av vingen.
Vingen blir GTR-stil i kolfiber.
Så här ser mina krängare ut. Den bakre kommer sitta i baksätet. På sikt kan det bli en vajerreglering på dem.


Fotade med blixt och mobilkamera så allt ser ut som det är rostigt och eländigt men ser bättre ut i verkligheten. Notera att jag förstärk framvagnsbalken på undersidan. När jag sänkte motorn var jag tvungen att jacka ur orginalbalken för att komma ner.

