väntetid nylackat
väntetid nylackat
hejsan hur länge måste jag vänta efter lack på att kunna montera tillbaka alla saker i motorrummet?
det är en färg med härdare som är köpt på sprayburk av kunnig firma (riktig billack)
det är en färg med härdare som är köpt på sprayburk av kunnig firma (riktig billack)
Du kan väl börja skruva dit grejer så fort du släpt taget om sprayburken Nä men skämt åsido så ju längre du väntar dessto mindre är ju risken att du repar eller kladdar ner lacken så glansen sabbas. vänta då åtminstone över natten innan du börjar för lacken är som mjukast första dygnet iaf
J-O Arthursson
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Du får förklara lite närmare rostlagningarna och glansvariationerna ? Men generellt så ska man aldrig vaxa nåt nylackat
J-O Arthursson
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska du vara på säkra sidan, vänta en vecka. Klarlacken är fortfarande mjuk. Du kommer få tumavtryck och dylikt annars.billet skrev:nu har den stått 2 dygn så man kanske kan börja he tillbaka saker nu, en sak till jag har just bara lackat på rostlagningar i motorrummet och det är ju glansigare på vissa ställen än andra, kan man vaxa hela ja bilen så det blir jämnare eller?
tänkte bara att jag vaxar bilen sen efter jag har monterat allting och det kanske gått några veckor / en månad.Whiplash skrev:Du får förklara lite närmare rostlagningarna och glansvariationerna ? Men generellt så ska man aldrig vaxa nåt nylackat
den gamla lacken är ju matt och den nya är det mycket lack på vissa ställen, där ärdet riktigt fint och glansigt och vid sidan av är det inte lika mycket och där är det matt också.
okej jag kanske väntar någon dag till innan montering då så får det härda lite bättre
Då förstår jag lite bättre det kan du göra finns många knep för att polera upp glansen så bättringarna blir så osynliga som möjligt.
J-O Arthursson
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 226
- Blev medlem: mån sep 12, 2005 12:43 pm
- Ort: LULEÅ
man kan i regel inte bara lacka lite hära och lite dära för att få de snyggt
utan man lackar hela ytan.. man kan "dimma" hörn osv och polera ut kanten beroende på vilken färg man har då kan man nästan få osynliga skarvar.. färgerna du köper stämmer nästan aldrig 100% med bilens org färg och lackar du då bara duttar och sedan polerar så kommer du få fläckar..
ja jobbar som bilplåtslagare och vet detta då lackeraren nästan måste köra mer yta på 7-10 bilar då dem bara egentligen ska köra en dörr tex..
just för att de blir sån jävla nyans skillnad..
utan man lackar hela ytan.. man kan "dimma" hörn osv och polera ut kanten beroende på vilken färg man har då kan man nästan få osynliga skarvar.. färgerna du köper stämmer nästan aldrig 100% med bilens org färg och lackar du då bara duttar och sedan polerar så kommer du få fläckar..
ja jobbar som bilplåtslagare och vet detta då lackeraren nästan måste köra mer yta på 7-10 bilar då dem bara egentligen ska köra en dörr tex..
just för att de blir sån jävla nyans skillnad..
ride hard die free!!