Hur tjock alu plåt till dörrsidor?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
batterix
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: lör dec 30, 2006 4:01 pm

Hur tjock alu plåt till dörrsidor?

Inlägg av batterix »

Ska kapa ur dörrarna på min 240 och montera dit alu plåt ist. Frågan är bara hur tjock/tunn plåt ja ska ha? Spelar väl ingen större roll, men vad brukar ni ha? Ska även kapa bort och byta ut plåten som är bakom baksätet (baksäte ska såklart ej sitta där sen), kan ja ha samma tjocklek på den plåten som till dörrsidorna tro?
Användarvisningsbild
Dalmasen
För mycket laddtryck
Inlägg: 366
Blev medlem: tor okt 28, 2004 3:19 pm
Ort: Ludvika Dalarna

Re: Hur tjock alu plåt till dörrsidor?

Inlägg av Dalmasen »

batterix skrev:Ska kapa ur dörrarna på min 240 och montera dit alu plåt ist. Frågan är bara hur tjock/tunn plåt ja ska ha? Spelar väl ingen större roll, men vad brukar ni ha? Ska även kapa bort och byta ut plåten som är bakom baksätet (baksäte ska såklart ej sitta där sen), kan ja ha samma tjocklek på den plåten som till dörrsidorna tro?
Om du ska köra dragrace och ha tanken i skuffen så måste du ha minst 0.8 mm där iaf.
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
batterix
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: lör dec 30, 2006 4:01 pm

Inlägg av batterix »

Glömde det, den ska gå på gata och även lite bana när allt är klart. Men om dragrace kräver 0.8mm så borde jag klara mig på det till gata och bana också då. Tack för svaret :)
Skriv svar