turbo förgasare
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
- Ort: SÄLEN
turbo förgasare
Tjena! vilka förgasare är lämpligast att utgå ifrån om man skall turbomata? eller finns det färdiga? mvh Erik
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
förgasare
Det spelar nog ingen större roll, men det är nog lättare att få tag på delar till weber förgasare. Dellorto har förgasare som är gjorda för turbobruk men dom är rätt dyra.
/simon
/simon
weber/dellorto
Det är mer jobb att få webrarna trycktätade än med dellorto men bägge funkar bra.jag vet en del som köpt billiga dellorto 40:r via alfa klubben och bara tätat chokarna/svarvar upp halsringarna och tätat locken uppe på förgasarna.dom har ganska lätt plockt ut 300+hk.man måste ju ha plastflottörer som inte trycks ihop av laddtrycket oxå.nyare weber och dellorto har såna.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
turbosystem
det beror nog på vad man menar med billigt.förgasare är billiga i inköp och det funkar riktigt bra.det finns dom här i umetrakten som bromsat 550 hk med förgasare i en bmw motor.det som kostar är bestyckning och flottörer som tål trycket.det finns så många som kör med förgasare så det är ganska enkelt att få en bra grundbestyckning.jämför man med ett nytt eftermarknadssprut med spridare mm mm så är det billigt med förgasare.det som kan va lite problem med förgasare är om man har riktigt stora huvudmunstycken.då kan det bli problem med mellanreg och övergång till huvudmunstycke men det går oxå att komma runt på olika sätt.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
ok tackar för infot.. låter ju väldigt bra, nån skrev att det drar mycket soppa att köra såhär? på strippen bryr man sig ju inte men på gatan kanske.. ronny i vetlanda har ju en 4-500 häst me haltech & hans bil drar 1-4 liter milen beroende på hur man kör.. det är ju väldigt bra om bilen går att köra på litern för då kan man ju köra den till tävlingar osv.. kul & sitta me en bil som drar 3 liter milen & åka till gbg ex. skulle kosta mig 1000 spänn enkel för att inte tala om er norrlänningar.. mycke soppapengar lär ni få punga ut..
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
förbrukning
när jag körde med webrar hadde jag 840graders avgas temp i E4 tempo, vet inte vad den tog exakt men det var under 1.5/mil.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
ang soppaförbrukning.insprut är ju inte heller alltid bäst.se på den PVn i senaste bilsport.den drar ju 10 liter milen.han hade ju bara en 35 literstank
men förlorar man inte effekt på låg och mellanregistret? är det skilldnad på höga varv?
varför är det ingen som kör med dellorto 48or? förrutom 745an so kör 9,92
men förlorar man inte effekt på låg och mellanregistret? är det skilldnad på höga varv?
varför är det ingen som kör med dellorto 48or? förrutom 745an so kör 9,92
dellorto 48
Det finns en kille i umetrakten som kör en buggy med bmw motor och dellorto 48 tryckförgasare.funkar kanon.på min motor så räckte det med weber 45:or eftersom jag har 40:s halsring.vill man ha större så måste men gå upp till 48:or.sen så tror jag att flottörhuset är samma storlek på 45 och 48:or.det är många kring ume som kör med 40:or oxå med uppsvarvade halsringar.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
bestyckning
Det är svårt att ge nån exakt bestycknuing men jag ska försöka ge en grund iallafall:
Luftmunstycke storlek 120-140 (ger mer på toppen med små luftare)
Huvudmunstycke:180-200
e-rör:13 eller 14
lågfartsmunstycke 55
e-rör lågfart: 1-2
acc munstycke: 70-100
nålventil:250-300
Halsring 40-42
spridare:1
obs detta är taget direkt ur skallen men borde funka upp till ca 0,7 i laddtryck med säkerhetsmarginal
Luftmunstycke storlek 120-140 (ger mer på toppen med små luftare)
Huvudmunstycke:180-200
e-rör:13 eller 14
lågfartsmunstycke 55
e-rör lågfart: 1-2
acc munstycke: 70-100
nålventil:250-300
Halsring 40-42
spridare:1
obs detta är taget direkt ur skallen men borde funka upp till ca 0,7 i laddtryck med säkerhetsmarginal
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
okej man tackar och bockar värkligen snällt av dig
kg vet ingenting om turbo tyvär pratade personligen med honom i veckan
jag kan lägga upp receptet på min motor kanske jag får fler förslag
Block: 940 turboblock från 95 med oljekylda kolvar
Stakar: sten parner h-profil 158mm
Kolvar: sten parner kolvar med total seal ringar
Vevaxel: 230ft från 95 lättad 2kg samt balanserad
Kamdrivning: parner ståldrev på vev och justerbart kamdrev 30m rem
Topp: 405 max portad och större avgasventiler samt omgjorda förbränningsrum,kompsänkt,dubbla ventilfjädrar,k-kam skärringspackning
Grenrör: hemmagjort av tryckkälsrör
Wastegate: audi s2
Turbo: från en volvo bm dumper med 56 insug
Intercooler: enormt stor intercooler nerkapad från en lastbil
förgasare: dellorto 48 trycksatta
tändsystem: tyvär än så länge orginal brytarlöst
laddtrycket kommer att ligga på ca 1.5
mvh björn
kg vet ingenting om turbo tyvär pratade personligen med honom i veckan
jag kan lägga upp receptet på min motor kanske jag får fler förslag
Block: 940 turboblock från 95 med oljekylda kolvar
Stakar: sten parner h-profil 158mm
Kolvar: sten parner kolvar med total seal ringar
Vevaxel: 230ft från 95 lättad 2kg samt balanserad
Kamdrivning: parner ståldrev på vev och justerbart kamdrev 30m rem
Topp: 405 max portad och större avgasventiler samt omgjorda förbränningsrum,kompsänkt,dubbla ventilfjädrar,k-kam skärringspackning
Grenrör: hemmagjort av tryckkälsrör
Wastegate: audi s2
Turbo: från en volvo bm dumper med 56 insug
Intercooler: enormt stor intercooler nerkapad från en lastbil
förgasare: dellorto 48 trycksatta
tändsystem: tyvär än så länge orginal brytarlöst
laddtrycket kommer att ligga på ca 1.5
mvh björn
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
Re: bestyckning
tycker värdena är ganska olika mot mina dellorto 40 ? är det så stor skillnad om man kör med större fögasare? fram för allt acc 70-100Magnus skrev:Det är svårt att ge nån exakt bestycknuing men jag ska försöka ge en grund iallafall:
Luftmunstycke storlek 120-140 (ger mer på toppen med små luftare)
Huvudmunstycke:180-200
e-rör:13 eller 14
lågfartsmunstycke 55
e-rör lågfart: 1-2
acc munstycke: 70-100
nålventil:250-300
Halsring 40-42
spridare:1
obs detta är taget direkt ur skallen men borde funka upp till ca 0,7 i laddtryck med säkerhetsmarginal
dock min förgasare är bestyckade för 1.5i ladd lämnade då 437.5hk på veven allt injusterat av kunningt folk
Luftmunstycke storlek 240
Huvudmunstycke:170
e-rör:14
lågfartsmunstycke 63
acc munstycke: 55
nålventil:170
Halsring 32
mvh Daniel