Tjo köpte mig en bmw 525 tds 95a tydligen med den förstärkta toppen som har rullat över 35000 tusen
växellådan ska väll vara en zf låda vad jag kunnat förståt? getrag 260? ska palla bra med vrid?
Bakaxeln har jag ingen koll på alls, multilink är det men hållbarheten hur är den? går det att stoppa i 535ans diff eller nå liknade?
Hur mycket pallar en orgianl 525 tds motor av? beteckning m51 eller vad dom nu kallas för?
Bmw 525 TDS lite frågor om motor m.m
Växellåda är ZF så den tål mkt stryk, bakvagn håller utan problem skulle jag tro men diff kunde ju va kul, hade ca 180 hk i min gamla o de va inga problem dock så hängde inte kopplingen me om du skulle bromsa upp den eller dyl. M51D25 heter dom.
"Har hört" som det heter att mer än 180-200 hk e inte o rekomendera med original grenrör pga värmeutväckling, vilket leder til kass topp i slutändan, men som sagt jag hade inga problem med min o körde hårt med den i många hundra mil innan den såldes.
"Har hört" som det heter att mer än 180-200 hk e inte o rekomendera med original grenrör pga värmeutväckling, vilket leder til kass topp i slutändan, men som sagt jag hade inga problem med min o körde hårt med den i många hundra mil innan den såldes.
Bmw E30 TurboTouring 519whp
Volvo V70 T5 -99
Volvo V70 T5 -99
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
hej har en som isbil en 93a med nya toppen på orginalgrenröret är ganska snikigt byggt på dom och orginalturbon tar väll stopp vid ca 180-200hk också.tror den mest pumpar varmluft sen.en ic skulle nog ej skada en vettig en.skall prova ta några kort på min bil sen att lägga ut här på sävarturbo.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!