L - Corvette Stingray

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

L - Corvette Stingray

Inlägg av Linkan »

tänkte efter förra månadens datorhaveri att man borde spara bilderna på internet inte på hårdisken och då är det lika bra att göra en projekt tråd tänkte jag då det hänt 2 gånger nu :doh: att man aldrig lär sig :hihi:

hur som helst här är några bilder på det jag har hållit på med för länge sakta men säkert fick en ny innebörd :lol:

ber om ursäkt för dålig kvalite säkert både jag och kameran som är värdelös och det hjälper inte allt jävla damm som kommer från bilen bakom min :( :? !



SIDA 2 finns dom STORA bilderna !!
Senast redigerad av Linkan den sön dec 06, 2009 11:08 pm, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

.aa
Senast redigerad av Linkan den sön dec 06, 2009 11:06 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Den här kommer nog röra på sig :thumbright: , Hemi v8a + lite mat nyttig info från kimpan kan knappast göra den här bilen sämre :lol:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

Roger Berglund skrev:Den här kommer nog röra på sig :thumbright: , Hemi v8a + lite mat nyttig info från kimpan kan knappast göra den här bilen sämre :lol:

som det ser ut nu kommer väl bilen aldrig röra på sig :hihi: har väntat på insuget i ett halvår minst men nu har det löst sig :thumbright:

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

provmonterat fälgarna och däcken

Bild

Bild

Bild

MT kåpor , snyggaste som finns :twisted: synd dom är för låga men det ska nog lösa sig.
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

Bild

Bild

Bild

Bild

Sidepipes måste gnuggas och ges lite mer kärlek , börjat grovslipa bilen lite.
EDLUND
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: ons sep 28, 2005 4:49 pm
Ort: Ö-VIK

Inlägg av EDLUND »

Ser ju väldigt bra ut de där! Kommer bli en grym bil!
mvh Edlund Ö-VIK
2010:
1a Gatbilsklassen på Kubbe Raceway
1a Streetracecupen i Ö-vik
2a Umeå Open
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

EDLUND skrev:Ser ju väldigt bra ut de där! Kommer bli en grym bil!
mvh Edlund Ö-VIK
Din med helt klart :) får komma förbi nån gång när jag har vägarna förbi och kika hur det går för er där NERE :hihi:

Bild[/url]
chevyzon
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40
Blev medlem: fre mar 31, 2006 3:42 pm

Inlägg av chevyzon »

Var är hemin :?: Ser ingen :shock:
David_B
För mycket laddtryck
Inlägg: 345
Blev medlem: tis aug 05, 2008 7:32 pm
Ort: Emmaboda, typ

Inlägg av David_B »

Funderade på samma sak jag med :? var är hemin :?:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

hah jag vet att han en i gömmorna men ingen på bild iaf :hihi: , eller har jag hört fel linkan då du å kimpan har diskuterat?
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

chevyzon skrev:Var är hemin :?: Ser ingen :shock:
han menar nog min hyresvärd han har flera 426 hemi med aluminium block , inte så insatt i dom där motorerna men finns tydligen väldigt väldigt få och tror till och med han har dom enda i europa :twisted:

han har för övrigt även en äkta ZL1 motor , så vissa har det bättre än andra hehe

den på bilderna är min 454 som är renoverad/gått igenom aldeless nyligen borrad första överdimension.
Senast redigerad av Linkan den sön dec 06, 2009 7:13 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

Roger Berglund skrev:hah jag vet att han en i gömmorna men ingen på bild iaf :hihi: , eller har jag hört fel linkan då du å kimpan har diskuterat?

nu var du snabb på svara roger :) , kollade igenom din tråd ser juh skit bra ut ! fan vad du är hurtig och hinner med , hur går det för brorsan ?

ja det är kimpan som drygar med mig oftast då han har en ZL1 som ska ligga på kring 700+ sughästar men den är nog 300-400 000 kr och hemi motorerna är kompressormatade full aluminium lär juh inte vara gratis heller helst när det är samlar objekt typ :doh:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

jo jag har varit förbi kimpan massor och snackat då jag har varit med ante L där borta , var ju föresten kimpan jag fick hx 40 in av ;), fick den på 1 villkor att ja skulle bygga nå roligt av den .. så han har ju visat lite av vad han har och..ja..han har då riktiga samlar grejjor :thumbright: tror vi inte riktigt ska gå in på detaljer!!


Jadu det gäller att ligga i direkt man har fritid vilket är väldigt sällan numera då man har 3 olika jobb :hihi: , tja för brorsan blir det nog inget specielt i vinter kanske lite chassie uppgradering..han ska eventuellt börja nästa år sa han.. vi får väl se hur det blir med den saken :lol: ,kör ja om han i sommar igen så då skrapar han nog ihop ett nytt koncept inom kort!
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

Roger Berglund skrev:jo jag har varit förbi kimpan massor och snackat då jag har varit med ante L där borta , var ju föresten kimpan jag fick hx 40 in av ;), fick den på 1 villkor att ja skulle bygga nå roligt av den .. så han har ju visat lite av vad han har och..ja..han har då riktiga samlar grejjor :thumbright: tror vi inte riktigt ska gå in på detaljer!!


Jadu det gäller att ligga i direkt man har fritid vilket är väldigt sällan numera då man har 3 olika jobb :hihi: , tja för brorsan blir det nog inget specielt i vinter kanske lite chassie uppgradering..han ska eventuellt börja nästa år sa han.. vi får väl se hur det blir med den saken :lol: ,kör ja om han i sommar igen så då skrapar han nog ihop ett nytt koncept inom kort!
haha ja ante är juh härlig ! hx40n du har är säkert perfekt för dig , såg du hade funderingar på hx55 blir nog på TOK för stort och 40an du har är juh största avgahuset om jag inte minns fel.
det var min turbo som du har som jag tänkte ha på en annan motor men kimpan ville ha den till sin traktor så vi gjorde lite byten.
jag hoppas du kör ifrån bror din han blir som ledsen och då blir det säkert överladdat och urspårat som satan :D det gillar vi
Skriv svar