en verktygstråd borde öppnas

Ge förslag på saker som kan förbättra forumet
Christoffersson
Mytoman
Inlägg: 441
Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am

en verktygstråd borde öppnas

Inlägg av Christoffersson »

hejsan jag vet inte om detta hamnar rätt men jag tycker de borde finnas en verktygstråd på forumet

de finns ju en massa andra olika trådar som tex avacerad trimning,vad händer i garagen mm men en verktygstråd hade varit fint

man läggar ju trots allt ner väldigt mycke pengar på verktyg och då hade de varit bra om man kunde läsa om vad folk tycker om vissa verktyg
jag har köpt många verktyg i mina dar och många har varit billiga och bra men även dyra och helt världelösa tyvär

och jag älskar att köpa verktyg som fungerar och underlätar i garaget
så de hade även blivit en inspirationskälla till att handla mer verktyg :)
även hemmagjorda verktyg kan ju vara väldigt bra och roliga att se och kanske göra likadana

vad tycker ni om en verktygstråd
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Christoffersson
Mytoman
Inlägg: 441
Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am

Inlägg av Christoffersson »

oj denna kanske skulle ha varit under "synpunkter"
så om den kanske passar bätre dära så flytta den gärna
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Inlägg av Ferken »

Jag skulle vilja se lite hemmabyggda verktyg, för topp renoveringar m.m riktiga special verktygs doningar :)
Fredrik
sidny
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: mån dec 29, 2008 1:28 am
Ort: närpes/finland

Inlägg av sidny »

skulle kunna vara bra med en tråd där man kan avråda andra från dyra skitverktyg och diskutera specialverktyg och hemmabyggen och sånt :)

mvh
sidney karlsson

Bmw 318i e36 -96 bruksbil
Bmw 325i e36 -91 busbil
toyota celica -72 repobj
Lincoln continental -62 finbil
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Känns ju som detta just nu går under " allmän mekarinfo" :) men kanske vore bra att skilja ut verktygen från lite annat som finns där iof.
Jag tycker med att det är intressant med trådar och diskussioner om verktyg, svetsar och grejjer, mkt bra att ha om man ska köpa något och kunna läsa lite om vad man ska kolla efter, vilka "egenskaper" saker ska ha. Tex: vinkelslipar med effekt under 122,4W är inget att ha! osv osv ;)
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
mbma
För mycket laddtryck
Inlägg: 317
Blev medlem: tor aug 27, 2009 12:48 pm
Ort: karlshamn

Inlägg av mbma »

då kan man ju ta första fårgan då:P ventilfjäder båge till bmw motorer biltemas skit va för liten når inte ner till fjädern=) helst ett bra pris hehe var kan jag hitta det?
Användarvisningsbild
Lasse
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: tor nov 12, 2009 7:18 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av Lasse »

mbma skrev:då kan man ju ta första fårgan då:P ventilfjäder båge till bmw motorer biltemas skit va för liten når inte ner till fjädern=) helst ett bra pris hehe var kan jag hitta det?
Hade samma problem. Fick damp på feltemas skitbåge och gjorde snabbt en egen av en tving och en b20 lyftare. Sen dess har den blivit moddad till perfektion. Kört många topppar med denna :thumbright:

Bild
sidny
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: mån dec 29, 2008 1:28 am
Ort: närpes/finland

Inlägg av sidny »

Lasse skrev:Hade samma problem. Fick damp på feltemas skitbåge och gjorde snabbt en egen av en tving och en b20 lyftare. Sen dess har den blivit moddad till perfektion. Kört många topppar med denna :thumbright:

har en gammal båge för latsbilstoppar... funkar perfekt till bigblocks :thumbright:
men desvärre är den alltför stor till vanliga toppar... så jag har en likadan lösning som du.. min är tillverkad av en helt vanlig rörstump och passar i stort sätt alla lock jag har grejjat med hittills... så där tex. kan man spara några fjuttiga kronor och få ett verktyg som faktiskt fungerar :thumbright:
sidney karlsson

Bmw 318i e36 -96 bruksbil
Bmw 325i e36 -91 busbil
toyota celica -72 repobj
Lincoln continental -62 finbil
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Haha, kör själv också med en sådan lösning! En "snickartving" med påsvetsad rörstump med en urkapad klyka. Funka kanon och är 10ggr lättare att spänna åt än biltematvingen =)
Skriv svar