Coilover kit?

Modifieringar och tips
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Coilover kit?

Inlägg av CWR »

Var hittar man billiga coilover kit? Alltså inga sk "väghållningskit" för 15kkr utan universal typ 2,25"id fjädrar med justerbara gängade hylsor och topplagring.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

jag har sett 240 fjäderben som gängats utvändigt och sedan en gängad skiva på som man kan justera fjädern med och då hårdheten... verkar funka bra! man lägger valfri fjäder utanpå såsäga förstår du hur jag menar? vill man ha lager i toppen går det ju bygga oxå.. borde vara rätt prisvärt iaf :wink: fast kanske svårt att få tag i så stora gängdon är väll en 50-60mm nånting... kolla me nån som gängar rör isåfall?
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

I mitt fall är det 45mm fjäderben, så en KM9 gänga(M45x1,5) skulle ju funka, men jag tror rören är för tunnväggiga för att gänga. Annars är det ju så jag tänkt mig, men med en färdiggängad lös hylsa att svetsa utanpå nuvarande ben efter en kortning. Så hylsan skulle då vara 45mm invändigt och fjädern bör nog vara 2,5"id och inte 2,25" som jag inbillade mig först. Nån borde väl sälja såna hylsor och fjädrar?
Användarvisningsbild
Tudor
För mycket laddtryck
Inlägg: 113
Blev medlem: mån jan 12, 2004 3:25 am
Ort: X-Län

Inlägg av Tudor »

Dalhems säljer gängade hylsor som är 2" invändigt och muttrar. Fjädrar i olika längder och hårdheter också.
Bild
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

Okej, så dom har? jag har nämligen kollat en del på Dalhems sida men aldrig sett annat än vanliga sänksatser :) Då ska jag höra med dom!
Tackar.
Användarvisningsbild
Tudor
För mycket laddtryck
Inlägg: 113
Blev medlem: mån jan 12, 2004 3:25 am
Ort: X-Län

Inlägg av Tudor »

På deras sida finns nästan ingenting...
Men sist jag bläddrade i papperskatalogen så kollade jag på just sådana grejer. :shock:
Bild
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

Bra, då vet du priser oxå? :D Två gängande hylsor med muttrar och fjädrar är det jag funderar på.
Nu hittade jag ett kit för 2500:- på snowball: http://www.snowball.se/sankning.html
Användarvisningsbild
Tudor
För mycket laddtryck
Inlägg: 113
Blev medlem: mån jan 12, 2004 3:25 am
Ort: X-Län

Inlägg av Tudor »

Tyvärr så har jag ingen katalog här och nu, så ring Dalhems istället. :cry:
Bild
Topchop
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tor mar 10, 2005 4:21 pm
Ort: Kristianstad-Hässleholm

Inlägg av Topchop »

Jag köpte mina till 02an ifrån rallydesign.co.uk. Pris=43 pund/2 ben. Ingår gör hylsa muttrar samt lock. Fjädrar finns i många prisklasser men budget är runt 10-15 pund styck
Skriv svar