Pimpolainen - BMW E30 Turbo - lådbilsbygge
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Snyggt! Har du JIC slangar i skuffen? Funderar på vad jag ska välja till mitt bränslesystem.
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Okej, tack för info. Var är den köpt? Inget som den lokala skogsmaskins-reparatören har? Fortfarande billigare än blingkopplingar antar jag?!
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Nu du !
Jag kan börja se fördelen med Fuelcell, det blir snyggt
Jag svarar lite åt Pontus, slangarna är köpta på lokala hydraulikfirman.
På denna nivån är slangarna allt annat än billiga, men man kan ju har tur å får bra pris ändå
Jag kan börja se fördelen med Fuelcell, det blir snyggt
Jag svarar lite åt Pontus, slangarna är köpta på lokala hydraulikfirman.
På denna nivån är slangarna allt annat än billiga, men man kan ju har tur å får bra pris ändå
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Tack! , klart du ska fuelcell i din rullande skinnsoffa Daniel!
Som du nämner kostar dessa slangar några slantar, men ett alternativ för dig som kanske inte vill ha bensinlukt i bilen.
Skogsmaskinsmeken borde kunna ta hem!
Lite har man gjort ikväll!
För att slippa kolla ner i tanken hela tiden hur mycket bränsle som finns så har jag slängt dit en mätare i hatthyllan så man lättare kan uppskatta hur långt man kommer på bränslet som finns i lådan! är det 30 liter kvar så kommer man åtminstonde 10 mil!
En bottenplugg är svetsad med. ifall man ska tömma systemet så blir det inte så satans krångligt!
Det var allt för mig ikväll! Kör försiktigt på vintervägarna!
Som du nämner kostar dessa slangar några slantar, men ett alternativ för dig som kanske inte vill ha bensinlukt i bilen.
Skogsmaskinsmeken borde kunna ta hem!
Lite har man gjort ikväll!
För att slippa kolla ner i tanken hela tiden hur mycket bränsle som finns så har jag slängt dit en mätare i hatthyllan så man lättare kan uppskatta hur långt man kommer på bränslet som finns i lådan! är det 30 liter kvar så kommer man åtminstonde 10 mil!
En bottenplugg är svetsad med. ifall man ska tömma systemet så blir det inte så satans krångligt!
Det var allt för mig ikväll! Kör försiktigt på vintervägarna!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
För att slippa bli ledsen när jag ser hur mycket dyr soppa det går åt!.... haha
Nejdå...Anser att jag inte behöver ha full koll på bränslemängden när jag kör. är det halv tank kan man ju räkna ut ungefär hur långt jag kommer. och blir jag nervös kan jag alltid gå ur och kika. ett bra sätt att slippa kika ner genom påfyllningen hela tiden, utan nu kollar jag bara lite snabbt så vet jag!
slipper dra nya kablar genom hela kupén och ha fler mätare i instrumentpanelen.
sen är det kul att ha detaljer som ingen annan har, även om man kan tycka att det är korkat, men sådan är jag!
Ha det gött!
Nejdå...Anser att jag inte behöver ha full koll på bränslemängden när jag kör. är det halv tank kan man ju räkna ut ungefär hur långt jag kommer. och blir jag nervös kan jag alltid gå ur och kika. ett bra sätt att slippa kika ner genom påfyllningen hela tiden, utan nu kollar jag bara lite snabbt så vet jag!
slipper dra nya kablar genom hela kupén och ha fler mätare i instrumentpanelen.
sen är det kul att ha detaljer som ingen annan har, även om man kan tycka att det är korkat, men sådan är jag!
Ha det gött!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 111
- Blev medlem: ons dec 31, 2008 12:15 pm
- Ort: Gnosjö
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor jan 21, 2010 10:44 am
- Ort: Gislaved
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Tack ska ni ha grabbar!!
nu blir det till att skära ner tankskummet i veckan, väntar dock på lite småpryttlar till bilen men sedan kanske man kan varmköra den lite.
dock ser det inte ut att bli sommar på flera år, en bra bit över en halv meter snö och kvicksilvret visar -17 grader... usch!
klarar min bruksbil denna vintern ska jag nog fanimej behålla den
ha det gött och ta det lugnt i trafiken!
nu blir det till att skära ner tankskummet i veckan, väntar dock på lite småpryttlar till bilen men sedan kanske man kan varmköra den lite.
dock ser det inte ut att bli sommar på flera år, en bra bit över en halv meter snö och kvicksilvret visar -17 grader... usch!
klarar min bruksbil denna vintern ska jag nog fanimej behålla den
ha det gött och ta det lugnt i trafiken!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
- Ort: SÄLEN