Volvo 242 -75 //subw000fer
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
ojoj, du har ju det du gör! , jag som tyckte min 142a var rostig
men jag tror nog du grejjer det
men jag tror nog du grejjer det
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Ja de får de vara hahaJohanK skrev:Ursäkta, men är det verkligen lönt att laga den där karossen?, har nog aldrig sett så mycket rost och jag jobbar på Mercedes
Måste finnas betydligt färschare karosser att sätta tänderna i?
kanske det.. men jag har inte fått tag i nåt annat iaf..
Jag kommer grejja detRoger Berglund skrev:ojoj, du har ju det du gör! , jag som tyckte min 142a var rostig
men jag tror nog du grejjer det
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
- mackeracing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 339
- Blev medlem: sön jan 29, 2006 9:16 pm
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Ojoj här var jag påväg att missa ju
Har inte varit inne på sävar på en månad säkert
Skulle du inte lägga upp en tråd på epatraktor också?
Den såg rostig ut men inne såg den inte så hemsk ut
Har inte varit inne på sävar på en månad säkert
Skulle du inte lägga upp en tråd på epatraktor också?
Den såg rostig ut men inne såg den inte så hemsk ut
Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Skulle gärna vilja sjunga med i kören, men jag ska vara ärlig utifrån egen erfarenhet och därmed fråga: Är det verkligen lönt mödan att laga upp den där?
När jag var snäppet yngre så lagade jag upp det som skulle bli min första bil, en 9000 turbo. Svetsade upp dörrar/bakskärmar/framskärmar/bakparti, ja i stort sett alla karossdelar. I efterhand känner jag att det är det dummaste jag någonsin gjort, det enda positiva det förde med sig var att man lärde sig att svetsa hjälpligt.
I efterhand som vad jag tror- mer klok idag, hade jag hellre köpt ett bättre utgångsobjekt och fått lägga tid/pengar på någon trevligare ände av bilen (förslagsvis motorrummet =D ).
Men väljer du att laga upp den så skall du ha en eloge.
Mvh
Cristofer
När jag var snäppet yngre så lagade jag upp det som skulle bli min första bil, en 9000 turbo. Svetsade upp dörrar/bakskärmar/framskärmar/bakparti, ja i stort sett alla karossdelar. I efterhand känner jag att det är det dummaste jag någonsin gjort, det enda positiva det förde med sig var att man lärde sig att svetsa hjälpligt.
I efterhand som vad jag tror- mer klok idag, hade jag hellre köpt ett bättre utgångsobjekt och fått lägga tid/pengar på någon trevligare ände av bilen (förslagsvis motorrummet =D ).
Men väljer du att laga upp den så skall du ha en eloge.
Mvh
Cristofer
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Hoppas detmackeracing skrev:Gillar att du uppdaterar med bilder, blir bra det där!
mjo, tänkte det men har inte kommit till skott med detBenko i LOVIKKA skrev:Ojoj här var jag påväg att missa ju
Har inte varit inne på sävar på en månad säkert
Skulle du inte lägga upp en tråd på epatraktor också?
Den såg rostig ut men inne såg den inte så hemsk ut
jo, rostig är den..
Det lär visa sig förutom tennspacklingen, de kommer jag inte hålls med. jag helsvetsar allt sen lite glasfiberspackel för att garantera att det blir tätt.Stener skrev:Hoppas du är duktig på att böja plåt och göra fina svetsskarvar och tennspackla, Isåfall kan det bli hur bra som helst
De vetifan om det är egentligen, men vad gör detTurbokoftan skrev:Skulle gärna vilja sjunga med i kören, men jag ska vara ärlig utifrån egen erfarenhet och därmed fråga: Är det verkligen lönt mödan att laga upp den där?
När jag var snäppet yngre så lagade jag upp det som skulle bli min första bil, en 9000 turbo. Svetsade upp dörrar/bakskärmar/framskärmar/bakparti, ja i stort sett alla karossdelar. I efterhand känner jag att det är det dummaste jag någonsin gjort, det enda positiva det förde med sig var att man lärde sig att svetsa hjälpligt.
I efterhand som vad jag tror- mer klok idag, hade jag hellre köpt ett bättre utgångsobjekt och fått lägga tid/pengar på någon trevligare ände av bilen (förslagsvis motorrummet =D ).
Men väljer du att laga upp den så skall du ha en eloge.
Mvh
Cristofer
Jag kommer laga upp denna om det nu inte trillar ner en mindre rostig 242 -75a från himlen, då kanske jag tar den
Men jag kan 'försvara' lite med att jag lagat upp en bil som var ännu värre innan en kingcab som saknade nästan hela golvet, halva ramen och båda trösklarna
sen har jag byggt a-traktor av en 740 med. så svetsa kan jag väl OK iaf
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Tackar Det blir så jäkla dammigt om man tar roterande stålborsten, negerkrull eller liknandeSylvan skrev:Ser juh bra ut detta har själv ett liknande projekt som jag har svetsat upp.. Hacka bort spackel? Kör med ståltrissa te rondellen går mycket fortare o blir plåtrent på ett naffs Hur ska du göra med framruteramen? har själv samma problem // Fredrik
jag vet inte hur jag gör med den än, men det visar sig väl senare antar jag
Undra om de har nåt kvar bara! har kollat med flera ställen, de har det på hemsidan, men sen visar det sig att det utgått. men meca har jag inte kollat med, ska göra detTurbokoftan skrev:Meca har en hel del ekonomiplåt:
http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra ... yType_ID=1
Mvh
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
- silversurfaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: tis jan 22, 2008 3:59 pm
- Ort: Ursviken/skellefteå
Hacka spackel kändes våldsamt kan rekomendera julas "roterande bläster"gummi trissa med "dubb" för borrmaskin,dammar inte,blir inte varmt,funkar på spackel o underedsmassa 300:-
orginal e för gubbdjävlar/
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
kollade med volvo, det ända de kunde fixa var nedre delen av dörren. men mina är så dåliga att det inte äns är intressant.Sylvan skrev:volvo har en del kvar men börjar bli urplockat... beställde mellanplåt bak idag o den borde dyka upp på torsdag
hehe, lite våld skadar aldrig.....silversurfaren skrev:Hacka spackel kändes våldsamt kan rekomendera julas "roterande bläster"gummi trissa med "dubb" för borrmaskin,dammar inte,blir inte varmt,funkar på spackel o underedsmassa 300:-
ah just de, sån har jag ju. tänkte inte äns på den ska prova den på spacklet nästa gång
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Blir nog bra dethär!
Synd bara att karossen var såpass rostig Risken blir ju lätt att man tappar lusten efter vägen när det blir för mycket jobb!
Hade jag varit du så skulle jag ha lagat upp det värsta så den är besiktningsbar iaf, Skitigt i att den ser lite tråkig ut och byggt på motor och drivlina o.s.v utan att modifiera karossen för mycket.
Så du i ett senare tillfälle kan flytta över alla prylar relativt enkelt till en fräschare Kaross direkt
Most bang for the buck så att säga
Synd bara att karossen var såpass rostig Risken blir ju lätt att man tappar lusten efter vägen när det blir för mycket jobb!
Hade jag varit du så skulle jag ha lagat upp det värsta så den är besiktningsbar iaf, Skitigt i att den ser lite tråkig ut och byggt på motor och drivlina o.s.v utan att modifiera karossen för mycket.
Så du i ett senare tillfälle kan flytta över alla prylar relativt enkelt till en fräschare Kaross direkt
Most bang for the buck så att säga
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös